rødt i rødt

Det er altid dejligt at få ordnet håret. Idag: opfriskning af farven, pandehåret studset og øjenbrynene rettet og farvet. Ny Frisør og jeg har kun kendt hinanden ret kort tid, så han eksperimenterer stadig med at finde den HELT rigtige farve til mit hår. Så idag, efter mit tredje besøg hos ham, har jeg en ny tredje rød nuance.

Da jeg kom der første gang troede jeg ellers helt bestemt at håret skulle lysnes med et eller andet stribeværk i.

Men niksen biksen.
Du skal da være rødhåret“, sagde manden og så meget bestemt ud !!

I mange mange år (mellem mit. 23. og 40. år) blandede jeg selv henna i stor stil. Da jeg nåede 40 og det grå var mere dominerende end den leverpostej jeg fra naturens side blev udstyret med efter første barnefødsel, besluttede jeg at stoppe med farvningen. Synes ikke der er noget mere patetisk at se på end sådan et hennarødt hovede med grå skilning.
Næ du, jeg skulle have sexet stålgråt hår – sådan som min far har det – ja ja, hans er nærmere majestætisk end sexet, men det er nok fordi det er min far!!
Men desværre er mit hår bare kedeligt og gråt og hverken sexet eller majestætisk, derfor tilbage til farvningen og altså, indtil Ny Frisør dukkede op, lyst med striber. Jeg syns selv det fik mig til at se enormt ungdommelig og frisk ud.
Hmm….det blev så dødsdømt på den mest brutale måde af Ny Frisør.

Du kan da nok se“, sagde Ny Frisør, “at med din store krop (jeg er 180 cm høj) og enormt brede skuldre, kommer dit hoved til at ligne sådan en lille bitte kugle på toppen” !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fanden stå i det, lad mig da prøve rødt hår igen“, “, tænkte jeg, efter at have sundet mig ca 2 sekunder.

Så nu experimenteres, som skrevet, med rødt.

Nu skal det retfærdigvis siges, at Ny Frisør, på ingen måde er ny i faget. Han er faktisk en gammel rotte i faget.
Og ikke nok med det. Nej, manden kan altså klippe så håret sidder selv den sidste uge inden ny klipning, og det er jeg ikke så vant til.
Desuden er hans salon superlækker. Altså sådan Bo Bedre super lækker. Alene at sidde i omgivelserne er en æstetisk oplevelse.
Så selvom det er rasende dyrt at holde det røde ved lige, jeg syns nemlig stadig at rødt hår med grå skilning er patetisk, supplerer jeg gerne min kost med risengrød/ pasta med ketshup og anden økonomivenlig mad for at kunne passe min aftaler der.

Jeg ville gerne her vise et billede fra salon’en, men spurgte pænt inden jeg hev kameraet frem.
Og det er altså ikke alle der er lige så exhibitionistiske som bloggere – og iøvrigt har han kunder nok – så jeg fik pænt, men bestemt NEJ !!!! Og så lærte jeg også det.

Det lykkedes  idag at finde en gammeldags rødrød læbestift. Sådan een har jeg ikke haft siden min pure ungdom. Men imorgen skal der luftes knaldrøde læber. Til den lille sorte.
Sådan!!!

Og nu igang med uldtråd og hæftninger så trøje kan blive vasket og taget i brug.

4 meninger om “rødt i rødt

  1. Sifka…tusind tak, jeg satser på at stråle :-)Rigmor…ja skilsmisser kræver ofte drastiske forandringer. Det gør det hele lidt nemmere.Skal nok få min veninde til at tage et nyt billede med den nye hårfarve 🙂

  2. Rødt er kult. Da jeg var nyskilt farget jeg høret rødt, det vil si rødt på toppen og en sort krans under. Det var en del popartister den siden aom hadde sort under og hvitt på toppen. Jeg skulle ha rødt. Dette er ti år siden. 😉 I dag holder jeg meg til brunt fordi mine grå hår blir rosa med rød farge, noe som er gyselig. ;)Jeg tror du er helt topp med ditt røde hår selv om du ikke har bilde. Ønsker deg en flott rød helg. 😉

Der er lukket for kommentarer.