Weekend ?

Har siddet alt for sent oppe de sidste to aftner. Ville have sweater til yngstesønnen færdig. Jeg har ikke været særligt original, for jeg har strikket samme model som til mig selv. Dog i andre farver og i en vaskemaskinevenlig garn. Han bliver 22 i næste måned og er ikke typen der håndvasker. Nu mangler kun at den skal lige sys under ærmerne og vaskes så er den klar til festligt gavepapir og overbringning når vi alligevel skal samles til den traditionelle julefrokost i familien den 6. februar.

Kvinderne i min lille bitte familie har i mange herrens år haft skiftende arbejdstider. Mor og moster er sygeplejersker, tante er soso assistent og jeg selv er jo socialpædagog. Så det der med at kunne mødes mellem jul og nytår var i så mange år helt umuligt, at det for længe siden blev sådan at vi bare fandt en dag i januar, februar eller marts. Efterhånden er det så også blevet sådan, at det er lidt afhængigt af hos hvem vi er, hvor mange der deltager. Så for drengenes og mit vedkommende skal vi se klanen samlet hos min kusine igen efter 3 års pause.
Formentlig bliver det rasende hyggeligt og sjovt, med en masse grin og gode snakke. Forhåbentligt !!
Jeg har med alderen fået det sådan, at mine venner i mange sammenhænge er meget vigtigere end familien.
Lige med undtagelse af mine drenge. De vil altid komme først.
I årenes løb har jeg ind imellem været lidt trist over det faktum at min biologiske familie er mennesker jeg egentlig ikke kender særligt godt, ikke ser særligt ofte og ikke er dem jeg tænker på først hvis der sker noget spændende eller, for den sags skyld, ulykkeligt i mit liv. Igen, lige med undtagelse af drengene.
Jeg betragter mine venner som tættere på end familien. Og har det dejligt med det. Det er jo mennesker som jeg har valgt og som har valgt mig. Hver eneste dag tænker jeg på hvor stort et privilegie det er at have gode venner. Hurra for dem alle sammen.
Dagens dont er vasketøj. strømpestrikning til en ven med kolde fødder, filosoferen over samtalen med psykiateren igår. Og ind imellem skal der nærlyttes til nogle af de nye skiver der er landet på min cdreol den sidste måneds tid.
3 meninger om “Weekend ?

  1. Rigmor….tak for dine gode ønsker. Det med familien ligger godt nok 14 dage fremme i tiden og hyggeligt skal det nok bliveInge…. hahaha, nej DET er der ingen fare for

  2. Nydelig genser, det blir nok godt mottatt av din sønn. Familie til glede og besvær!!!!Selv bor jeg slik til at jeg har både mine foreldre og søsken i nærheten, dette blir til tider veldig mye, men har også ært til stor hjelp i disse årene jeg har vært syk. Men jeg som du sette ungene min foran alt annet, og det er med dem jeg samtaler oftes med. Jeg har noen GODE venner som jeg vet er der uansett, disse tar jeg godt vare på De betyr mye for meg. Jeg håper du får en fin helg sammen med din familie, den kan jo blifiktig så koselig. Ha ei flott helg. 😉

Der er lukket for kommentarer.