Portrætter

På side 8 i 2. sektion af Politiken idag er der et næsten helsides portræt af en, for mig, fremmed mand.

Han har meget grønne øjne og en frisure der ledte mine tanker hen på 50’erne. Jeg er så vist heller ikke særligt opdateret på herrehårmode……….

Nå, men, det her ansigt fangede min opmærksomhed. Noget med opmærksomheden i den fotograferedes øjne. Og så blyanten bag hans øre.

Side 9 er fyldt med portrætter af endnu flere ukendte ansigter, undtaget 2 som jeg genkender (Clinton og Axelrod) fra tvprogrammer. De er alle sammen er del af gruppen omkring Obama og de er portræteret af Nadev Kander . De er også alle fotograferet med een eller anden rekvisit som betyder noget særligt for dem.
Og så ser de, ikke mindst, alle meget levende og nærværende ud.

Jeg har aldrig hørt om fotografen, men jeg har set i avisen ser spændende ud og NU udstilles de i Kunsthallen Nikolaj og den udstilling vil jeg en tur til Staden og se.

4 meninger om “Portrætter

  1. Sister…….Jeg syns den var tung at komme igang med, men nu er jeg fanget af de meget specielle mennesker i bogen og meget meget nysgerrig. Syns iøvrigt det er dejligt at læse ANDET af mankel end krimi 🙂

  2. Jeg har ikke fået hentet avisen endnu, vi har fået postkasser ved gadedøren, så jeg har oplevelsen tilgode. Dejligt, at have noget at glæde sig til.

Der er lukket for kommentarer.