jammen, jeg ved det jo godt

nogen gange skal man altså bare liiige tage sig sammen

Fik smidt rester ud og fundet ting og sager jeg ikke anede existerede i mit køkkenskab.
Polenta f.eks. Men google henviser til 3730 opskrifter på eet eller andet med polenta. Så man må sige at der er håb forude. Og simpelt ser det da ud. Men underligt er det, at jeg vist ALDRIG har spist polenta i Italien.

Hvordan bruger du polenta ??

Inspiration til morgendagens dessert fandt jeg også i mit skab. Men den linker jeg IKKE til. Nogen skal have det til gode 🙂
6 meninger om “jammen, jeg ved det jo godt

  1. Aaaah, polenta, er du rigtigt klog. Hvis det er instant polenta (dvs naesten majsmel, saa fint er det) saa kan du lave det helt simpelt. Put vand ved, kog et par minutter og spis det med en god spaghettisovs. Eller en gryderet. Du kan osse rive og roere et par oste i, og lave ostepolenta som er fantastisk til koed. Eventuelle rester smoerer du (mens det er varmt) paa et trae-skaerebraet, lader koele af og saa skaerer du i skiver og steger gyldent paa panden. Det bliver laekkert sproedt og smager fantastisk som tilbehoer til f.eks koed. Aaaah. Polenta. Fantastisk comfort-food. Held og lykke med det =).Vh Tine

  2. I går aftes, der smed jeg også lige tre bødter stødt kanal ud, som alle var gået over deres brugsdato! Det sker når man ikke bruger det så tit, som så meget andet i husholdningen.

  3. Inge….en eller anden dag vil jeg experimentere med det der polenta ;-)Har pasta overhovedet en sidste anvendelsesdato ?? Må hellere tjekke poserne igen :-)Rigmor…..Jo det er så dejligt når det er overstået.:-) hvor er jeg da glad for at læse at du ikke fandt mad i bunkerne på kontoret 😉

  4. Er det ikke godt når man har ryddet opp?? Selv tok jeg kontoret og fant mye, dog ikke mat, som jeg trodde jeg ikke lenger hadde. 😉 Ønsker deg en flott helg.

  5. :-)) ja det er imponerende hvad man kan finde i skuffer og skabe, synes dog ofte det "glemte" er langt over sidste salgsdato, og så ryger det ud.Øhhh Polenta…????? aner ikke hvad det er, og slet ikke hvad det kan bruges til."Nogen" glæder sig til at blive overrasket.

Der er lukket for kommentarer.