Bella Napoli

I aften skal jeg spise på Bella Napoli. Og niks, der er ikke et link til stedet for de har slet ikke en hjemmeside.

Igennem FB har en FB”ven” oprettet en gruppe “Fans af Bella Napoli” . Det har han gjort i et forsøg på at anvende FB til noget fornuftigt. I dette tilfælde et socialt samlingssted som samtidigt støtter een af vores lokale restauranter i disse for vort land så besværlige (økonomiske) tider. Vi mødes den første torsdag i måneden. Alle bestiller selv bord OG betaler selv, og der er absolut ingen krav om noget som helst andet end hygge.

I gruppen er der i sagens natur en del “gamle” Roskildedensere” og så nogle få newcommers som mig, sagde hunden. Nogle gange har FB-gruppen fyldt hele det ene lokale, andre gange er vi kun ganske få.

Det er altid hyggeligt, og nogle gange går der ligefrem fest i den. Med musik og sang af lokale visesangere.

Om Bella Napoli kan siges meget. Men een ting er helt gennemgående. Når man først er blevet stamkunde og det tager kun 3-4 besøg, bliver man simpelthen modtaget som et højt værdsat medlem af familien. Værten tager imod ved døren OG giver hånd.

Så jeg glæder mig til i aften. Meget.

Og indtil da strikkes videre på hende hers trøje. Skal vældigt snart igang med ærmerne, hun skal jo gerne nå at have glæde af den mens det stadig er vinter.

Og så et billede fra sne”stormen” i forgårs:
Og af en vejrstation knipset på min vandretur i det østlige Roskilde igår:
Og så kan DMI vist godt pakke sammen :))
6 meninger om “Bella Napoli

  1. Hahaha, den vejrstation er god humor 🙂 Jeres restaurant lyder bare så dejlig, Annette – jeg håber, I havde en hyggelig aften!

  2. Tak for tipset. Den vil jeg have skrevet mig bag øret når kæresten og jeg får lysten til, at smutte en tur til Roskilde. Som hun ikke bor særlig langt væk fra.

Der er lukket for kommentarer.