Familiebånd

Vi var dem vi plejer. Nogle gange er vi flere — aldrig færre, men dels er det flere år siden jeg har slæbt en kæreste med og dels har ynglingskusinen endnu tilgode at præsentere familien for en kæreste af eet eller andet køn, så forøgelsen dukker kun op når nogle i de yngre generationer får børn.

I min familie er generationerne forskudt. Jeg har ingen der er helt jævnaldrende med mig. Min ynglingsfætter og ynglingskusine er jævnaldrende med hinanden og ynglingsfætters søde hustru. Mine sønner er jævnaldrende med hinanden. Ynglingsfætter og søde hustrus børn er knapt 3 er dermed jævnaldrende osv osv….

Min fru Moder er blevet The Grand Old, en rolle jeg ikke er helt sikker på passer fruen.
Hvis vi følger naturlig kronologi, bliver den rolle overtaget af moster, onkel & grandtante m. mand på et tidspunkt og DEREFTER bliver det min tur.

Selvom vi ikke ses særligt ofte, og selvom vi med årene er blevet dovne i forbindelse med den hersens julefrokost (der er simpelthen uundværlige ting der ikke længere kommer på bordet, såsom familiens traditionelle julekål)………
Selvom de knapt 3-årige optager rigtigt meget af både underholdning og samtaleemner…….
Selvom min ældste smutter hurtigt……..
Selvom vi ikke længere sidder til efter midnat med snaps og overintelligent snak……
Håber jeg inderligt at vi er i stand til at holde traditionen i live.
Selvom og på trods af forskudte generationer og manglende kål.

For vi har det rasende hyggeligt sammen og JEG nyder samværet meget.

Og nu vil jeg have en hel god nattesøvn. Jeg har nemlig været så utroligt heldig at vinde en stol imorgen og det glæder jeg mig rigtigt meget til.

2 meninger om “Familiebånd

  1. Madame, vi har haft et rigtigt hyggeligt blogmøde. Sæt x antal fremmede kvinder med hver sin baggrund på x antal stole…og de (vi) skal sagtens finde på noget at samtale om. Rigtigt fint arragement der var lavet for os :_)

  2. Jeg håber, I har et hyggeligt blogtræf, Annette! Og det med at kunne hygge sig på tværs af generationer kender jeg også til 🙂

Der er lukket for kommentarer.