Jussi Adler-Olsen

Jeg kan ikke strikke i de her dage. De der knitrende strikkepinde er alt for stor en fristelse for det lille Homer-væsen.

Derimod kan jeg læse.

Efter en lang lang stribe bøger af svenske forfattere læst på svensk, er det en fryd og fornøjelse at læse Jussi Adler-Olsen’s bøger om Carl Mørck.
For det første fordi jeg nu læser på dansk igen.
For det andet fordi de er grumme og malerisk beskrivende.

Indtil nu er det især “Kvinden i buret” der har gjort størst indtryk på mig. Jeg fik nærmest klaustrofobi af nogle af beskrivelserne.
“Fasanjægerne” har jeg lige lukket og skal have en god stærk kop varm the inden jeg åbner “Flaskepost fra P”, den foreløbigt sidste om Mørck. Har jo nu en idé om hvad jeg har i vente…………

Selvom J.A-O. skriver grumt og meget malende, skriver han også med en egen humor. Og personskildringerne er for mig så tydelige at jeg ville genkende hans personer på gaden hvis jeg mødte dem.
Ergo =  de kan meget anbefales.

Den lille vovse’s skifarende ejer har fået en lille sms med besked om at alt er vel. At dømme efter svarsms’en var han vist glad for at læse det.

Og iøvrigt har lille vovse og jeg sammen fundet ud af at vi simpelthen ikke kan nå helt udenfor til alle de småtisseture sådan en lille hvalp har brug for. Men, juhuu, så kan altanen bruges (herregud…den kan sgu da spules bagefter!!!)….og lur mig, om ikke kræet allerede i løbet af imorgen (måske) hitter ud af at sige til når han skal derud. Allerede idag har han da helt selv udregnet at jo før han får sat sig for at tisse, jo før går vi ind i varmen igen. Jo jo da, jeg går skam pænt med ud og står og venter……..

7 meninger om “Jussi Adler-Olsen

  1. Årh hvor er han kær! Mine forældre havde sådan en charmetrold, da jeg blev født, men jeg kan desværre ikke huske ham. Har dog set en del billeder af hunden og har siden syntes, at det var en ret bedårende race 🙂

  2. Tak for anbefalingen af se Jussi Adler-Olsens bøger, Annette! Det er rigtig dejligt at få bøger anbefalet, som andre har haft en god oplevelse med.Og den lille vaps der er bare så sød 😉

  3. jeg er næsten færdig med Odjuret, næste bog bliver på dansk, trænger også til at læse modersmålet lidt igen. Homer ser ud til at ha' indtaget ærespladsen i sofaen, sidder du på gulvet… ;o))

Der er lukket for kommentarer.