Det er jo ikke fordi…….

……at jeg har noget imod at være arbejdsledig.
Det er bare det at jeg egentligt ikke er så pjattet med at være overvåget non-stop.

Siden jeg sidst var ledig i en periode….heldigvis ikke dengang man SKULLE søge mindst 4 jobs om ugen…..skulle jeg selv sådan nogenlunde have styr på hvilke og hvor mange jobs jeg havde søgt.

I nutidsdanmark har min akasse så hittet på at jeg skal føre en søgeliste online på netkassen.

Well well….DET gør jeg så og ved at om noget tid, når arbejdsgiverne ikke ligefrem står i kø, vil den der liste blive et dagligt irritationsmoment som minder mig om HVOR svært det bliver……………………

På den positive front, for sådan nogle fronter er der heldigvis også, har ældstesønnen lige ringet og fortalt at han den 1. marts starter som pædagogmedhjælper (på løntilskud ganske vist) i en børnehave. Han er glad og så skide være med at mor her ikke syns vi behøver flere pædagoger i familien der kan brænde ud.

Men altså; jeg søger jobs, alle dem der ligger lige til højrebenet og så venter jeg på svar….og på FORÅR og friske blomster på altanen……….

7 meninger om “Det er jo ikke fordi…….

  1. Marianne…jeg håber sandelig du har ret. Og er jo også nødt til tro på det et eller andet sted ;-)Foråret i året kommer forhåbentlig til at bringe positive forandringer for både dig og mig 🙂

  2. Træls med alt det overvågning, håber og tror på at det falder i hak for dig. Fedt at sønnike er kommet i job.Ha' en dejlig aften

  3. Foråret kan ikke være langt væk og jeg tror at der vil vise sig et godt job for dig – et job der måske vil give dig en indsigt. Jeg selv er igang med at lede efter fuldtidsjob – det er sådan ca. 20 år siden jeg arbejdede fuldtids…..

  4. Tine……jeg har endnu det første møde på jobcenteret tilgode…og jeg gruer……Sifka….Ja det er sgu sørgeligt. Jeg ville i den grad ønske jeg havde det modsat…..

  5. Det sgu egentlig lidt forfærdeligt, at man ikke kan anbefale sine egne unger, at blive pædagoger, synes jeg. Men ikke med min bedste vilje ville jeg kunne gøre det.God dag.

  6. Jeg prøvede at være arbejdsløst fra 01.02.08 til 16.06.08. Det vil sige, først skulle jeg afspadsere de overarbejdstimer, jeg havde fået udbetalt og så skulle jeg holde resten af min ferie, hvilket vil sige alle fem uger, da jeg ikke måtte holde ferie, imens jeg var ansat, for det havde jeg i følge min chef ikke tid til.Jeg var til møde på Jobcentret i starten af februar 2008, hvor jeg fik at vide, at jeg skulle stå til fuld rådighed i hele afspadsering perioden også selv om jeg ikke fik dagpenge i den periode.Så jeg skrev det rette antal ansøgninger. Min sagsbehandler mente dog, at jeg ikke havde sendt ansøgningerne, for hvis jeg havde det, var jeg kommet i arbejde og når jeg ikke var kommet i arbejde, var det fordi, jeg ikke havde sendt de ansøgninger.Så holdt jeg mine fem ugers ferie og derefter var jeg til møde nummer to i Jobcentret, hvor jeg blev spurgt om, hvor mange job jeg havde søgt i løbet af min ferie, da jeg svarede, at jeg havde holdt ferie og derfor ikke havde søgt job, blev jeg spurgt om, jeg havde været ude at rejse og da jeg sagde nej til det, fik jeg at vide "At så er det kun din egen dovenskab, der har hindret dig at få et job !"Var det så nu jeg skulle havde sagt: "Tak for kaffe" ?Skrevet på en anden måde … jeg forstår dig kun alt for godt.Held og lykke med din jobsøgning og tillykke med sønnens nye job.

Der er lukket for kommentarer.