Hjælp ønskes

Efter lidt tid som blogger, har jeg lige lidt brug for hjælp.

Til 2 ting, ret præcist….

  • hvordan lægger jeg en video fra youtube her på siden ? (jeg ved godt hvordan jeg copipaster, men så kommer der bare et link, og jeg vil gerne have videobilledet på også)
  • hvordan laver jeg “pagedump” (er det ikke det det hedder, eller er det måske screendump??)

Ikke fordi jeg forventer at bruge meget tid på dette idag. Føler mig småsløj. Fryser som en lille hund (ja vi rystede sammen, mig og Homer, på morgenturen), har hovedpine, let sviende øjne og hverken the eller kaffe smager helt optimalt.

Og jeg som ellers havde planer om at lige at smutte til boghandleren efter flere Jussi-bøger….hmmm, det må blive en anden dag.

Nå, men …   på forhånd tak ….

3 meninger om “Hjælp ønskes

  1. På Youtube kan du også lave dig en profil…og så kan du derfra sende direkte til din blog…sådan gør jeg :-)Og så ved jeg ikke helt hvad screendump/pagedump er?Er det det, Pernille beskriver? for så har hun helt ret 🙂

  2. ude til højre for videovinduet i youtube er en lille ramme med oplysninger om den enkelte video – her er blandt andet noget der hedder embed – et lille stykke kode, der ligger videoen ind på din side.Kopier hele kodestumpen og kopier den ind i dit indlæg. Det er en html-kodestump, så sørg for at være i html-mode når du kopierer det ind – voila, skulle videoen gerne være der :)Screendump… er det når du tager et billede af hele skærmen til bearbejdelse i fx, photoshop? til venstre for alle F-tasterne på tastaturet sidder en knap, der hedder print screen. Den tager et billede af det der lige nu er på skærmen. Har du et billedebehandlingsprogram, kan billedet efterfølgende kopirers i en ny fil derinde.Håber det hjælper 🙂

Der er lukket for kommentarer.