Tror jeg skal uddybe gårsdagens irritation/forundring over jobnet.

Som ledig er man underlagt en række ret restriktive regler vedr. ledighedsregistrering og jobsøgning.

Det er f.eks. sindssygt vigtigt at melde sig til på jobcenter på allerførste ledighedsdag. Der skal jo også meldes ledighed til a-kassen, og det er selvfølgeligt mindst lige så vigtigt.
Uden registrering, ingen dagpenge — såre simpelt.

Det hele foregår på nettet, og jeg syns det er dejligt at jeg kan søge jobs, siddende herhjemme, at jeg kan registrere både ledighed, CV, dagpengekort, hvor mange jobs jeg har søgt denne her uge osv osv., direkte på nettet.

F. eks har min netkasse (a-kassen) det tilbud at jeg kan føre en liste over søgte jobs direkte på ”min side” hos dem. Det gør det nemmere at holde styr på for alle parter. Og som sådan må de hjertens gerne kontrollere at jeg faktisk søger jobs og ikke bare sidder og klør mig et vist sted.

Og jeg, ja jeg søger faktisk jobs hver gang der er eet der er relevant.

Men udover at huske at sende dagpengekortet på den korrekte dato OG at søge relevante jobs, er det aller aller  vigtigste det der med at registrere sig på jobnet.

Og jeg HAR styr på den dato jeg skal huske at fortælle mit lokale jobcenter, at NEJ det er desværre ikke endnu er lykkedes at finde et job og jeg derfor STADIG er jobsøgende. For gør jeg ikke de nævnte ting kan de fratage mig mine dagpenge og det har jeg jo absolut ingen interesse i.

Når jeg så IKKE kan komme ind på siden på grund af en teknisk fejl på jobnet’s side, er det jeg bliver lidt spids.

Og da dette her jo ikke kun har ramt mig, men samtlige ledige i det ganske danske land. Nå ja, i hvert fald de af os der skal melde os aktivt jobsøgende på søndage, var vi jo mange der ringede til jobcentre rundt omkring i landet kl 0800 når de åbner….Men, æhhm, nu er det bare sådan at telefonen nok bliver taget, men der er altså ingen ansatte at træffe på jobcenteret før efter kl 0900.

Vi prøver igen så !!!!!!!!

Heldigvis har jeg masser af energi. Blev nemlig luftet i går af Inge og Hasse som ville en tur på Louisiana og ringede forinden og ville have mig med.

Louisiana er et fantastisk sted. Selv på denne hvide kolde årstid, er parken enormt flot at spadsere rundt i.

Udsigten over et isdækket Øresund, skulpturerne, at Sverige er så tæt på at det næsten føles som om jeg kan røre.

Om særudstillingen har Inge skrevet fine ord og lagt smukke billeder.

Jeg kaster et par fra det eksteriøre.

11 meninger om “Tror jeg skal uddybe gårsdagens irritation/forundring over jobnet.

  1. Kan se at der er sket mange forandringer på jobsøgnings fronten siden jeg boede i DK – og ikke alle lige gode! Din blog er blevet SUPERflot. KNUS♥

  2. Godt man har fået pause fra det forbandende jobnet, mens endnu en uddannelse til cv'et bliver klaret. For ikke mange måneder siden, skulle jeg søge 3-4 job om ugen, samtidig med, at jeg passede skole 30 timer om ugen. Nemt at få et job.Held og lykke med det hele.

  3. Ja, jeg er så også een af de ramte af teknisk fejl på jobnet, så jeg skal melde på jobcentret i dag. Suk! Jeg vil også gerne klage 😉 Kh. Gitte

  4. Hej igenJeg synes det tegner godt med layout'et på din blog, du og Anne – Mandagspigen, har pirret min nysgerrighed i forhold til at leget med html koder igen..:-)).. men lad os nu se, om det bringer noget brugbart med sig.Ha' en dejlig dagKnus

  5. Hmmm alt er godt og nemt når IT virker, men for pokker hvor er det besværligt når IT ikke virker. Måske skulle I prøve med Suslings forslag om advasler ;-))Flotte billeder, Annette, og fin baggrund du har fundet til din blog.

  6. Ha Ha Ha, Susling…du er sgu FOR genial!!!!! Det der havde jeg slet ikke tænkt på, men blændende idé. Jeg ringede til dem….det tog så kun lige 3 kverter at komme igennem, men pyt, det er jo bare min telefonregning. Og tror du ikke damen der svarede lød sur !!??!!.Vil altså bare lige gøre opmærksom på at det ikke er mig der har spammet jobnet !!!

  7. Men hvad gør man så? Jeg har samme problem i dag og jeg kan heller ikke komme igennem til jobcenteret. Kan man sende dem en advarsel? Lige som de gør med os, hvis vi ikke overholder reglerne? I stil med:Dette er 1.advarsel.Reagerer du ikke kan det få konsekvenser for din ret til at forvalte mig. Ved 3. varsel: Du har nu fået 3. varsel for ikke at opretholde din pligt til at forvalte mig. Da det er 3. gang går jeg til EkstraBladet.Stort suk!

Der er lukket for kommentarer.