Klarsyn….eller noget

I årevis har jeg købt mine briller på den lokale tankstation eller Matas eller et andet lige så kvalificeret sted.

I årevis har jeg brugt +150.

I årevis har det været godt nok, for jeg kunne godt undvære dem på en varm sommerdag som krævede solbriller og jeg kunne sådan set også godt  nogenlunde se hvad der skete både i tv og på computerskærmen.

På det seneste syns jeg så alderen har trykket en del på synet…..

Og dagens synsprøve hos Louis Nielsen forklarede da også en del.

Fremover skal jeg nemlig have 2 slags briller….ihvertfald indtil jeg bli’r SÅ glemsom at det nødvendiggør nogen med flydende overgang!!!!………”se-ud-brillerne” skal kun være +125/+100, læsebrillerne skal derimod være +250/225….  Og altså den dag hvor jeg ikke kan huske hvor det andet par er, for jeg nægter at at gå rundt med det ene par oven på knolden konstant, skal jeg nok købe nogen med flydende overgang.

At vælge brillestel, var så ikke lige det nemmeste…………men det lykkedes da et finde et stel som sidder godt på næsen.

Nu skal jeg så bare vente 14 dages tid, så er de der. De nye briller.

5 meninger om “Klarsyn….eller noget

  1. Hi hi Britt Bendixen modellen!!!! Lige pludselig ændrer synet sig og det må man acceptere. Jeg er halv blind he he og har kun mine briller på om aften tsk tsk. Jeg skal altså lige se nærmere på den Operation Påskeglad – det ser spændende ud. God weekend søde♥

  2. Det er altid dejligt at få sig et par nye briller. Det minder mig om at jeg til sommer har brugt de samme par briller i fire år. Uden at få tjekket synet, som jeg frygter er blevet en smule dårligere. For når det er mørkt og jeg køre bil kan jeg have svært ved at fokusere og se ordentlig. I sær, hvis jeg køre hvor jeg ikke kender vejene og forholdene.

Der er lukket for kommentarer.