Surdej 1

Jeg har et stykke tid haft lyst til at prøve at bage med surdej.
Igen.
Dengang jeg havde en familie, bestående af mand, 2 voksebegejstrede drenge og en en hver-anden-weekend-tøs, bagte jeg alting selv.
Rugbrød, hvedebrød, kager og småkager.
Og rugbrødet blev selvfølgelig lavet over 2 dage som det sig hør og bør.
I disse år er det jo vældigt moderne at bage bedre lyst brød med surdej. Og hvorfor skulle jeg egentligt ikke…….
Fandt derfor en surdejsopskrift. Ja, jeg fandt jo mange. men valgte Claus Meyers.
For nogle timer siden havde den så stået og boblet i 2 døgn, duftede dejligt af øl og lignede noget der ville splatte sammen igen.
Frem med opskriften på brødet, som det gerne skal ende med at blive til.
Den er nu rørt sammen i en sådan grad at jeg har ondt i skulderen, står koldt på altanen og skal imorgen smides i en gloende varm ovn.

6 meninger om “Surdej 1

  1. @chili…Alt er okej her. Kig forbi senere, så poster jeg et foto af mit allerførste surbrød…..@Madame….Lige nu er jeg bare enormt spændt på resultatet…tid har jeg jo nok af :-))@Annette…Jeg kan godt forstå at du savner brød med lidt substans når du bor i Holland.

  2. Uhmmmm, det kunne jeg godt bruge lige nu her i dette rugbrødsfattige land. Jeg har et par gange tidligere forsøgt mig med surdej, men det er ikke faldet så heldigt ud. Og da jeg ikke kan finde rugmel her, så har jeg helt opgivet. Heldigvis er der jo Ikea, de har en blanding hvor der kun skal vand i, ryste og op i form. Normalt er jeg ikke tilhænger af den slags blandinger, men når rugbrødsabstinenserne bliver for store, så er jeg villig til hvad som helst ☺Smiley´en: tryk Alt og 1, så skulle du gerne få den frem ☺En god dag til dig.

  3. Uhm, det lyder vel nok lækkert, Annette! Sådan noget har jeg vist ikke tålmodighed til, men jeg får altid lyst til at bage med surdej, når jeg læser, hvad andre bager 🙂

  4. hej allt bra med dej? här leker livet..äter choklad eller swiss chocolate glass:) skulle frågat tidigare i veckan..vad jobbar du med? det é en affärspresentation varje todsdag i malmö på ibis hotell som ligger vid is stadion. du kan läsa mer om företaget här: http://bluehealthy.blogspot.com/

  5. @Inge…jo det skulle hun….men jeg ræd for at surdejen ville gå i sig selv igen…..så nu prøver jeg uden Miss Popeye….Men det kan da være i skal ha' en kive friskbagt brød imorgen efter arbejde. Nu ser jeg lige om resultatet er noget jeg vil være bekendt :-))

Der er lukket for kommentarer.