Niels Larsen eller Niels Larsen, måske Niels Larsen eller er det i virkeligheden Niels Larsen

Jeg skal finde tipoldefar Niels Larsen. Jeg har kun nogle ca. årstal at gå efter, men kender sognet så det burde jo være relativt enkelt.

Men ak og ve…..der dukker 4 Niels’er op indenfor en årrække. Men kede sig, DET gør jeg ikke!!!!!!! Og det havde helt sikkert været nemmere hvis mine forfædre havde heddet noget lidt mere eksotisk end Larsen, Madsen, Jensen, Møller og Sørensen.

stamtræ

Imorgen må far interviewes så jeg kan få lidt flere detaljer.

4 meninger om “Niels Larsen eller Niels Larsen, måske Niels Larsen eller er det i virkeligheden Niels Larsen

  1. @Inge….det er spændende OG svært@Annette…Meget tid man bruger på det, ikk? jeg bliver så fanget af alle de mange små historier der også gemmer sig i kirkebøgerne. @Anne…hvor morsomt med den grand grand kusine 🙂 Jeg ville ønske min fars familie havde heddet noget lidt mere eksotisk, det havde gjort det hele lidt enklere. Eller bare havde haft andre jobs end landarbejdere for dem var der godt nok mange af på Haslevegnen for 200 år siden 😉

  2. God fornøjelse Annette…jeg er så heldig at have en slægtsbog helt tilbage til min tip tip oldefar…det er sjovt at læse i..min mor er nævnt i en af de seks bøger der om slægten, men hendes generation er så også sidste led der er nævnt.På grund af mit lidt anderledes mellemnavn genkender jeg ofte familie rundt omkring…det er sjovt. Blandt andet har jeg mødt en her fra Sorø, som jeg er grand grand kusine til (hvis der da er noget der hedder sådan)Jeg håber du finder den rigtige Niels Larsen 🙂

  3. Som du sikkert allerede ved, så er jeg bidt af en gal slægtsforsker og kender problematikken med massebetegnelserne (efternavnene) utrolig godt. Jeg har tit været småsur over, at en stor del af familien hed Pedersen, Mortensen, Olsen osv., men til gengæld er jeg heldig også at have Speitzer og Gleerup og det er noget der vil noget ☺.Forhåbentlig går det bedre med helbredet.Fortsat held og lykke med søgningen. Jeg glæder mig til at læse, hvordan du kommer frem med hensyn til forfædrene.

Der er lukket for kommentarer.