Oldefar dog !!!!!!!!

Muligvis, måske, var min ene tip-oldefar en værre skurk!!!!
Jo, helt alvorligt, for han findes tilsyneladede først i de hellige analer da han gifter sig med min oldemor, som  –  ups  –  lige var kommet til at få et barn forinden. Iøvrigt fuldstændigt lige som alle andre kvinder i direkte linie nedad, først afbrudt af mig der lige akkurat nåede at smutte på Rådhuset med ældste i maven……
Så måske stillede hun ikke så mange kritiske spørgsmål til hans historie.
Godt nok hedder han et fuldstændigt almindeligt navn, Mads Jensen, så der burde dukke mange mange muligheder op der i starten af 1800tallet. Det gør der bare ikke!!!
Heller ikke i Kjöge, hvor han ifølge copuleringsattesten (grin bare, det hed det altså når de blev gift —  he he) skulle komme fra.
Uanset hvad, så ser det ud somom han blev sammen med sin Maren til de døde kort tid efter hinanden.
MEN, Mads, det skal du vide….Jeg giver ikke op og jeg skal nok finde dig eet eller andet sted. Men, Køge altså. Hrmmmfffffffff. Skurk.

rettelse: Undskyld Mads….du er jo min TIP oldefar og ikke oldefar

10 meninger om “Oldefar dog !!!!!!!!

  1. @Marianne…Jeg regner også med at skulle aflægge arkivet (mindst!!!!)et besøg, men vil gerne lige have samlet oplysninger på mere end een person først.. ellers skal jeg jo campere derinde hele sommeren ;-))Og jo, jeg læser kirkebøgerne som det første…Lige nu leder jeg efter fødsel, konfirmation og bryllup vedr. Mads's forældre. De MÅ jo være der et sted :-))

  2. Altid kirkebøgerne først – dette er datidens "folkeregister" – nogen gange kan man være heldig at finde en præst der har skrevet om personen.Men, jeg tror du skal en tur på landsarkivet på jagtvejen i København og finde flere oplysninger. Hvis du har en ide om hvad din tip oldefar arbejdet ved så kan du evt. finde virksomheder, gårde eller hvad det nu var, deres regnskaber osv….Jeg er jo uddannet indenfor arkivvæsenet og faktisk har jeg ofte fundet oplysningerne helt andre steder end forventet.Held og lykke i din søgning

  3. Godt nok spændende med det der slægtsforskning! Men jeg tør slet ikke starte med det – jeg ved godt at jeg så kommer til at sidde bænket her dag og nat :-)Men spændende at læse om i hvert fald!Noget helt andet – fik lige øje på din musikside. Den er flot, men hvordan har du lavet den – har du tilføjet hvert cover ekstra eller findes der et trick?

  4. @Madame…det er så dejligt at have en ekspert i nærheden for det er godt nok udfordrende sådan en gang slægtsforskning, og det er faktisk din skyld Madame !!! Bare fordi jeg lige skulle skrive lidt om farmor. Så tak skal du have, det er længe siden jeg har haft det så sjovt.@Anne…Hehe, INGEN fejl på Køge, det virkede bare ikke logisk at han skulle være kommet så langt fra. De flyttede sig ikke så langt de gamle i slægten !!! Iøvrigt har jeg hittet en internetside om aneEfterlysning, og det er altså ikke småting man får hjælp til der. Så nu er både Mads og hans forældre dukket op :-)) Og de kom så fra Tybjerg hvilket er knapt så langt fra Ulse…… Jeg morer mig dejligt :-))

  5. Annette i Holland er vores ekspert her, og jeg håber og tror, du finder ud af noget om Mads. Det er bare så spændnende at udforske sin slægt og vide noget om dem :-)Ha' en dejlig dag, Annette!

  6. Jeg tænkte på, hvor blev din oldefar og oldemor gift? Jeg håber, at det var alle andre steder end netop i Kjöge. Måske er du så heldig, at oldefar figurer i tilgangslisten i det sogn, hvor de blev gift. Bare et gæt, men i hvert fald er der grobund for alvorlige studier i påskedagene ☺. Fortsat rigtig god jagt på oldefar.

Der er lukket for kommentarer.