For meget

Efter 11 timer på den nye deltidsarbejdsplads endte jeg med en ven i telefonen som har det svært. Og fuldt forståeligt svært.
3 kvarters enetale fra den andens side med få indskudte hmmmm, nåda, ja og nej fra min side.
Det blev først rigtigt svært…for mig….da der ud imellem sidebene fra den anden side kom en spids kommentar om at jeg ikke er en god nok ven.

Hvordan gradbøjer man iøvrigt ven ???

Gud ske tak og lov for Inge som heldigvis lige var der samtidigt på et andet medie og kunne holde mig fast i jeg i det givne tilfælde er der nøjagtigt lige så meget som jeg kan og skal. “drik et glas rødvin, sluk telefonen og se at få sovet”, sagde den kloge kone.

Og så langt er jeg NU at rødvinen er drukket, telefonen slukket og jeg er parat til at sove…..

Turen rundt i blogland får vente til imorgen………………

6 meninger om “For meget

  1. @Anne…Ikke nok med at jeg har sovet glimrende i nat. Jeg vågnede også med en kode til det der du ved nok, som jeg ikke kan skrive om. At det så er gået op for mig at jeg skal ud NU og købe maskemarkører er anden ting…..Man bør nok en dag med lidt bedre tid lave nogle selv. :-)@Madame…Ja det sætter netop begrebet VEN lidt i perspektiv 🙂

  2. Åh, Annette, sikke en kedelig oplevelse med den såkaldte ven, der angreb efter sin lange enetale. Det ligner slet ikke noget – godt du har Inge!

  3. Man kan hvad man kan..og man skal huske sig selv også, for ellers hjælper man hverken vennen eller sig selv! Så Inges råd om et glas rødvin og en slukket telefon er godt og helt på sin plads og jeg tænker at du gjordet det rigtige, nemlig at lægge øre til en vens trængsler (som ven skal man vel heller ikke altid også løse problemet,vel?)Jeg håber du har fået sovet godt nok 🙂

Der er lukket for kommentarer.