ABC — A

Det er helt selvfølgeligt for mig at når jeg hopper på en leg som ABC-legen lige præcis idag den 16. april 2010 så skal mit A da stå for Amalienborg.
Amalienborg som i Amalienborg Slotsplads. Som i vores Dronnings 70 års fødselsdagsfejring af en mere end fyldt slotplads.
For første gang, nogen sinde, i mit liv, har jeg stået der på pladsen sammen med alle de andre for at se Dronningen, hendes familie, alle flagene. For at være med til at fejre.
Her et par indtryk fra dagen set nedefra….
IMG_0597
IMG_0603
IMG_0606
IMG_0609
IMG_0629
Jeg overhørte en engelsk mand sige til sin kone: “det er da utroligt, jeg ser kun 2 politibetjente. Hvordan kan de dog holde alle de mennesker tilbage!!!”
Og faktisk stod jeg og blev helt rørt over at være dansk og at være en del af en folkemængde som kan holdes i ave af ganske få betjente, for der var helt sikkert mere end 2, blot fordi vi gerne vil fejre Dronningen.

22 meninger om “ABC — A

  1. Oi, så mange som er og hilser de kongelige 🙂 Fine bilder av slottet!Takk for kommentar hos meg! Blir spennende å komme ut i arbeidslivet og jeg håper jeg får et langt arbeidsliv 🙂 Kjenner mer og mer at jeg er her for å kjempe de svakestes sak 🙂 Takk for gode ønsker! 🙂

  2. Gratulerer med flotte bilder fra den vidunderlige dronnings fødselsdagsfeiring.Hun er da også meget populær i Norge med.

  3. Dette måtte du jo ta med! Gratulerer til en flott Dronning! Måtte være spesielt å være med på denne måten! Mange som fikk denne gleden av å se og gratulere. Så det jo på TV også! Fint å ha egne bilder fra dagen! Takk for din hyggelige hilsen! -Margit-

  4. @Turid…tak skal du have. Ja det var meget stemningsfyldt :-))@Organic-lizzi…Jeg er også glad for at have været der :-))@Anne Thompson…Det var også første gang for mig, og det kan varmt anbefales :-))@Madame…Så du mig der lige lidt til venstre for balkonen ;-))Haha…det var en dejlig oplevelse…God weekend til dig også

  5. Det må være en ganske særlig oplevelse at stå der på slotspladsen – dejligt indlæg, Annette! Jeg så lidt af fødselsdagen i tv i går aftes, så de smukke kjoler og talerne, man bliver jo rørt :-)Rigtig god weekend til dig!

  6. Nej hvor må det have været en særlig oplevelse! Jeg har aldrig prøvet det, men kan forestille mig det må være en lidt folkefest's-stemning over det! Og tak for din hilsen på min blog!

  7. Gratulerer med dagen til deres vakre, kloke og kreative dronning. Så flott å få slike bilder fra feiringen. Veldig bra bilder og stemningsrapport.

  8. @Margrethe…Ja det var skønt at se dem afslappede og i godt humør…Men den slags virker jo begge veje, og folk derinde idag var altså meget meget glade :-))@Inge…Ja DET syns jeg du skal :-)) Knus

  9. Sikke nogle dejlige billeder – som royalist kan jeg jo kun synes godt om dine fotos.Det ér fantastisk at politiet ikke var mere synligt 🙂

  10. @Petunia…Tak skal du have, for det er vist lidt rod jeg har fået lavet der :-))Ja dagen idag kunne godt minde om jeres nationaldag, som jo er meget meget festlig med så mange kvinder i bunad… ;-)@Hilde…Tak skal have, og dejligt at vejret har været så godt :-)@Mitt andrum…Jeg var heller ikke tvivl i aftes da jeg besluttede at jeg ville være med i ABC'en i denne omgang.Jeg syns Dronningen er et meget kreativt menneske og det har jeg vældig stor respekt for :-))

  11. Att du var där och kunde fota just idag när det var bokstaven A:s tur. Vilken sammanträffande. Det är en hel del sådant på den här bloggen. Gillar bilderna av folkhavet mycket.Drottningen är omtyckt och hon verkar vara riktigt trevlig det jag har sett på TV. Ingen dålig konstnär heller.Ha det fortsatt gott…

  12. Dette er jo litt som 17. mai her hos oss!!Så veldig flotte bilder og det er jo så flott å se på det folkehavet!!Kjempefint at du vil være med på ABC'n og du er hjertelig velkommen!!Jeg skal ordne opp i linkene dine som ikke virker med en gang!!!

  13. @MajorogMeg….Vigtigt at kose selvom sneen kommer væltende.Men du kan jo glæde dig til de lange lange lyse nætter som er så smukke i dit område af verden…Klem :-))

  14. For et folkehav:)) Dronningen i Danmark er en populær dame:)Bra Mette Marit er der og representerer Norge:)Det er nok snø ja…som falt ned hos meg:)) Norge slipper visst unna asken, sier de på radioen…så håper jeg det stemmer:)Ha en flott dag videre i vårværet..så skal jeg kose meg i snøværet:))Knus:)

Der er lukket for kommentarer.