Tænkeboks

Jeg er gået i tænkeboks.

Mail fra A-kassen:

“Ved vores møde den blablabla aftalte vi at du skulle sende en mail med blablabla. Vil du venligst sende den omgående så jeg kan lukke sagen.”

Den der mail ER afsendt herfra. Samme dag som mødet blev holdt. Til den mailadresse som skrappe sagsbehandler helt selv havde skrevet på en lap papir.

Ind i boksen “sendt” og kontrollere. Jo da, den ER sendt. Til RIGTIG mailadresse. Men bevares; at sende det hele een gang til. At også sende et skærmbillede af gammel sendt mail. At huske at sende mail med HØJ prioritet og anmodning om kvitering for læsning (selvom det sidste jo er en fis i en hornlygte, da de færreste offentlige instanser alligevel gider beskæftige sig med den der kvitering).

Jeg føler mig stærkt presset og har i nat haft det næsten lige så skidt som da min stress var lige ved at bryde ud i lys lue for mange mange mange måneder siden.

Tænkningen handler derfor om de 3 muligheder jeg kan se jeg har…..

  1. lade mig sygemelde helt igen  –  dårlig løsning, den er ikke god for selvværdet
  2. søge sommerjob på et norsk højfjeldshotel og håbe de er ligeglade med at jeg med hastige skridt nærmer mig 50 og på INGEN måde kan illudere en 22årig mere –-også en halvdårlig løsning, for selvom jeg elsker Norge, Nordmænd og alt hvad der er norsk, er lønnen altså så lav at jeg ikke ville kunne betale min husleje herhjemme undervejs
  3. søge job i een af de mange mange børnehaver eller SFO’er der søger personale og så bare krydse fingre for at stressen var forbundet med det utroligt dårlige arbejdsmiljø jeg gik i sidst  –  risiko for at hvis jeg “går ned igen” aldrig kommer op igen

Så jeg tænker. Og bager. Og tænker. Og får kvalme af at A-kassen er blevet sådan et sted som ikke hjælper MIG men systemet.

Farven på dejen illustrerer meget godt hvordan jeg har det lige idag…..Surt show!!!!

IMG_0685

7 meninger om “Tænkeboks

  1. @Susling…..tak for trøst. Jeg ved jo godt jeg langt fra er den eneste med de her oplevelser :-))@Jette…Jeg tror desværre ikke empati er en del af uddannelsen. De skal bare passe systemet og er hver især bange for at blive kontrolleret af arbejdsstyrelsen.@Berliner… Tak for de trøstende ord :-))

  2. Sagsbehandlere er et folk for sig. Der findes naturlicgvis også gode eksemplarer, men det modsatte hører (og oplever man selv) desværre oftere. Kan godt forstå at du er gået i tænkeboks. Ønsker dig held og lykke med dine overvejelser! Og ro til det…

  3. Efter de beretninger, der kan læses rundt omkring, skal man godtnok være hårdhudet, for at stå model til de mange "skrappe" sagsbehandlere…. og er det det, man lige er, når man står i den situation ??? De burde lære lidt medmenneskelighed.

  4. @Inge….nu vender jeg rundt på dejen en sidste gang, så kan den passe sig selv nogle timer. Så kører jeg ud efter den lille grønne og henter vores varer.Derefter finder jeg en havn og noget frisk luft :-))@Annette….tak for de trøstende ord.

  5. Åh nej, det er da ligegodt pokkers. Har du ringet til damen for at spørge, om hun har åbnet sin in-box denne gang? Giv pokker i dem, nåh nej du er jo ligesom afhængig af det kvindemenneske. Tag en lang tur på…og nu har jeg glemt hvad det var du kaldte…. scooteren, så du kan få hovedet tømt for alt negativt.Jeg håber, at du på trods af alt det negative får en dejlig dag.

  6. Åhhh for pokker da også.. Det system er til at blive vanvittig af – skal man virkelig behandles på den måde..??. Håber da i det mindste hun svarer og undskylder. Kør dig en tur ud i det blå, stil bilen på en fed havn somewhere og lad dig blæse igennem.Ses i eftermiddag.Knus

Der er lukket for kommentarer.