ABC — B

ABC B
Jeg kan godt lide et langt varmt brusebad. Jeg ved selvfølgeligt godt at vi skal spare på både mængden af vandet og temperaturen på samme vand….meeeeeen……engang imellem skal der altså være plads til et langt varmt bad.
Nu er det sådan at jeg bor i etageejendom og vi er ihvertfald 4 lejligheder der deler det samme varmtvandsrør og de der andre vil jo også i bad. Det har ind imellem den konsekvens at vandet pludseligt bliver koldere når jeg står under bruseren….hmmmm, så skruer jeg lidt op for det varme vand og har det dejligt igen.
Men fordi jeg tager de her lange bade, (engang imellem) sker der nogle gange det at dem oven over der har brugt det varme vand er færdige længe før mig, og så står jeg pludseligt under skoldende varmt vand.
IMG_0693

Se flere eksempler på B her

39 meninger om “ABC — B

  1. Det var ikke studier, det var i forbindelse med at min danske kjæreste skulle "bli ferdig med Danmark", så han kunne flytte til nordnorge der jeg bor. 🙂

  2. @Fruen…selv tak :-))Sådan et boblebad på terassen kan jeg godt forstå du ønsker dig igen.Det står også højt på min ønskeliste, altså NÅR jeg har vundet mange mange millioner i lotto ;-))Ha' en flott helg 🙂

  3. Å en laaaang varm dusj er det beste jeg vet 🙂 Før hadde jeg boblebad på terassen ute,noe jeg savner veldig,og snart må annskaffe meg igjen. Kom til og tenke på boblebadet igjen med ditt innlegg he he he IKKE bra for lommeboka,men for kropp og sjel :)Takk for hyggelig hilsen på min blogg :):)Ha en flott dag :)Klems

  4. @Petunia…Denne her leg er altså genial…jeg er allerede ved at lægge hovedet i blød for at finde på noget til C. Moro at du kan lide sådan et helt almindeligt dansk ord. Men på samme måde er jeg helt pjattet med det norske "greit"….Klem@Irene…Uha da…sikke en mand at tage med i bad ;-)) Nå han er vel skikkelig nok så længe han kun er i bogform. Jeg har læst en enkelt af de bøger men VED at jeg skal læse mere :-))

  5. Herlig! Jeg nyter også et deilig varmt bad … og akkurat nå om dagen har jeg selskap med "Harry Hole" i badekaret! (Leser "Panserhjerte" av Jo Nesbø)

  6. @Melusine…boys will be boys, ved du nok :-))Jeg er selv mor til 2 abekatte og de overlevede og er voksne nu.Jeg lavede den aftale med mig selv, at hvis det så farligt ud men ungen så ud til at have styr på det, ja så vendte jeg simpelthen ryggen til så længe det stod på :-))@Henny….lige præcis det bruger jeg selv som argument :-))@Hobbygåsa…Det er lige det det er…god terapi. Og fin helg til dig med :-))

  7. Ja, selv om det ikke er alt for miljøvenligt og alt det der, så kan det være rigtig godt med et længere, varmt brusebade en gang i mellem. Hvis man er forkølet, f.eks., eller hvis man har muskelsmerter. Hvis man bare ikke står der en halv time hver dag, så går det vel nok.

  8. Ah, et varmt bad er deilig! Nå er det mange år siden jeg kvittet meg med badekaret, men innimellom savner jeg det. Med noen dråper av en godluktende essensiell olje i det varme vannet…spesielt da jeg gikk gravid brukte jeg det mye.Takk for kommentar hos meg. Det er ikke så langt ned fra altanen som det ser ut som, kun andre etasje. Og for å si det slik: selv om det er første gangen jeg så ham klatre slik, er det tydelig at han har gjort det før, den apekatten 😉

  9. @Halina…Ups, det må du virkeligt undskylde ;-))Hvor morsomt at du har besøgt Roskilde. Ja, her er ganske hyggeligt. Du bør nu komme igen engang en sommer ….Trevlig helg til dig med :-))

  10. Åh, vad gjorde du? :)))Nu tänker jag bara på varm bad…Härligt inlägg och vacker bild.Trevlig helg.Jag besökte Roskilde förra veckan. En mysig stad :))Mvh Halina

  11. @Vilt og vakkert…heisan :-)) Tak skal du have…Og god helg til dig også@HildeS…Det er det samme her….Jeg elsker at komme på et hotel med badekar, så ligger jeg der og flyder og glemmer alt om maden ;-))

  12. Jeg ønsker meg et badekar, men vi har nok ikke plass på vårt bad.. Så det får bli når jeg er på hotell eller på besøk hos noen med badekar.

  13. Varme bad er nytelse og gir ro i sjelen. Jeg bruker med jevne mellomrom å tenne lys, ha duftoljer i vannet, sette på musikk og bare nyte stunden i badekaret.Ha en flott helg!

  14. @Rimkoger….Åhhh nej da…Ikke spor sjovt, før længe længe bagefter :-))Danskvand havde givetvis været en del bedre.@Hildegirl….Var det i forbindelse med uddannelse du boede i Danmark ??Jeg har nu aldrig lagt mærke til at brusenicherne i Danmark er større end dem i Norge, men du har sikkert ret :-))

  15. Å som jeg savner de danske brusebad! Her i nordnorge ser man skjeldent store dusj-hjørner med forheng. Nei her skal alltid folk ha trange dusjkabinett, eller badekar med forheng. Vi har det siste. For 1.5 – 1 år siden bodde jeg i Danmark. En av de tingene jeg savner mest, og jeg savner mange ting, er brusebadet vi hadde! Og brusebad er da et mye finere ord enn dusj, ikke sant?! 🙂

  16. Tak for din kommentar :-)B for brusebad er en fin løsning, men jeg har oplevet noget langt værre end skiftende temperaturer:Sammen med afgangseleverne havde jeg lavet en revy, et brag af en succes… Jeg spillede selv med og bliver skudt til slut. Indsmurt i rød maling og sæbe stod jeg under bruseren derhjemme (boede 100 meter fra skolen), da vandet forsvandt, man kan godt vaske sig i appelsinvand, men det stinker…..

  17. @linsky….mit badeværelse er meget lille og i virkeligheden ret rodet det meste af tiden. Men et lys og nogle farver gør nu noget godt :-))@Mia….åhhh jeg ville ønske jeg havde badekar, men må nøjes med dusj :-))@Mit Andrum…Ja SPA er også dejligt, men desværre ikke noget jeg har…:-))@Organic-lizzi…dejligt at i fik ordnet de rør. Så enkelt kommer det ikke til at gå her, desværre.Rigtig god helg til dig også :-))@Madame…Lidt lyst må der til i sådan et gammelt 50'er badeværelse med terassogulv osv…:-))@Helle K….åhhh der kunne jeg nok lære noget af dig….Jeg står der alt for længe :-))@Maria G….jeg det er lige det med badekaret som jeg ikke har men virkeligt godt kunne tænke mig…Ren luksus@Maria…Tak skal du have og i lige måde :-))@Sommertid…Ja brusebad er det samme som dusj på norsk…Det med termostaten er en rigtig god idé men desværre ikke noget jeg sådan lige må sætte op. Den slags bestemmer vores vicevært :-))

  18. Åh så underbart, nu var det länge sen jag unnade mig ett bubbelbad. Det är så underbart avslappnande och mysigt 🙂 Härligt inlägg.

  19. Brusebad er det vi her i Norge kaller dusj. Og et lite tips til deg for å unngå det her med at andre bruker varmt vannet samtidig med dig og du blir nesten skåldet er å montere en temperaturstyrt brusebad armatur.Tror det finns de som både er temperaturstyrt og trykkstyrt.Kos deg med ditt brusebad og varme vann..God helg 🙂

  20. Maria G

    Att ligga i ett varmt väldoftande bubbelbad och ha tända ljus som belysning det är helt underbart!Härligt inlägg!Trevlig helg!

  21. Det var vel nok en fin idé til ord med B! Det ser hyggeligt ud med levende lys i din bruseniche :-)Ha' en rigtig god dag, Annette!

  22. Klart du må ha et laaaangt,godt og varmt bad innimellom… Godt for både kropp og sinn:-)Hadde samme problem som du beskriver her i huset.. Rørleggeren ordent det så nå kan vi dusje uten "angst" for skolding…Riktig deilig weekend til deg fra Randi

  23. På Facebook finns en grupp som gillar att skruva upp vattnet varmare och varmare efter hand. Kom att tänka på den jag såg din bild. Men fick också känslan om hur skönt det är med varmt vatten…SPA.Mysig bild! // barbro

  24. Jeg elsker å stå lenge i dusjen i veldig varmt vann. Det høres slitsomt ut å dele varmtvannsrør med andre.. Men det ser ut som du har det veldig koselig på badeværelset ditt! 🙂

Der er lukket for kommentarer.