ABC — C

Vi er nået til bogstavet C i Petunia’s ABC-leg…Du kan sagtens nå at være med. Det er udfordrende at finde på og morsomt at møde mange nye bloggere som du sikkert ellers ikke ville være faldet over….men høhø…så slår du dig selvfølgeligt heller ikke.

Jeg har besluttet at bruge C til at fortælle lidt om mig. 
Som barn var jeg ofte på Camping med mine forældre. Alternativt tog vi på Charterferier til Italien’s sol og varme og allerede dengang lærte jeg hvad Chianti er.
chianti bast
Som ung troede jeg en periode at jeg skulle være soldat og iklædte mig Camouflage og grimt grønt tøj.
Med min første mand boede jeg i Classensgade og jeg var ofte iført Cardigan i det daglige Cirkus med små børn og manglende ægteskabelig lykke.
De sidste flere år har jeg levet i selvvalgt Cølibat, for jeg vil ikke have en mand for enhver pris så alle mine 180 Cm lever fint med sig selv.
Jeg kan ikke undvære min Computer, hvorpå jeg ind imellem laver Collager af f.eks. min by:
bybilleder 250110
Jeg holder af at gå på Café, men gør det for sjældent. I stedet laver jeg en ret god spaghetti Carbonara som jeg elsker at invitere venner til. I Carbonara’en kommer jeg nogle gange Chalotteløg i, men altid altid Champignon og baCon.
Jeg holder af god rødvin, Cognac,  Champagne og Mojito’s.
Dagen derpå er Cola godt.
Jeg har verdens bedste venner og når det passer og lysten er tilstede følger jeg en tur med rundt på golfbanen, som Caddie forståes !!!!!
Min by har et fint Center, men jeg kommer der sjældent for jeg syns ikke det har megen Charme.
Jeg har arbejdet som Chef, men det knækkede jeg næsten nakken på så nu søges nye udfordringer i arbejdstlivets Cirkel.
Den perfekte forkælelsesgave til mig består af blomster i Cellofan og mandler med Chokoladeovertræk
Ovenpå sådan en gang mandler bør jeg køre på den Cykel jeg ejer men som beklageligvis er flad.

Se flere indlæg med C her
37 meninger om “ABC — C

  1. @Hobbygåsa…I det hele taget Italiensk vin :-)) Det er det jeg foretrækker. Ha en fin held du med, håber været arter sig skikkeligt hos dig :-))

  2. @Juliana….Troede først jeg ikke kunne finde på noget, men så dukkede de jo op…de der C'er…Og en strålende weekend til dig også :-))@linsky…Tak, det var moro at gøre en celvbiografi :-))@Vilt og Vakkert…Tusind tak, sikke en flot kompliment :-))

  3. Heisann!Jeg sa at Petunias innlegg var rosinen i pølsa, men den pølsa må ha 2 rosiner, for ditt innlegg er absolutt like bra!Så flott du har forfatta et resyme av livet ditt med alle c'ene!Ble litt bedre kjent med deg også nå!Ha en fin 1. mai!

  4. C dét var et godt indlæg!! Rigtig god måde at bruge bogstavet på til at fortælle lidt. Håber, din cykel får luften igen 🙂 Og at du får en god weekend.

  5. @Donald…det var en protest mod eet eller andet som jeg kun svagt husker…men nuttehed har det ikke været, for nuttet har jeg aldrig været :-))@Misham…den 20. maj er her lige straks og pludseligt skal du ud i den virkelige verden. Det skal nok blive spændende :-))@Rimkoger…Tusind tak, collagen er billeder fra Roskilde midtby :))

  6. Ja, her var det mange C'er 🙂 Kreativt :)sv: Visste ikke at svanen var danmarks nasjonalfugl, men nå vet jeg det 🙂 Lærer stadig noe nytt 🙂 Etter 20. mai kan jeg slappe litt av, men frem til da går dagene i ett og man jobber nesten 24/7! Slik er det med den saken :)Ha en fin helg!

  7. Vilken fantasi och kreativitet du får fram om bokstaven C som inte är så väldigt vanlig. Väldigt kul att läsa och ett gott arbete från dig.Skön Valborg önskar jag…//barbro

  8. @Maria G….tak skal have..trevlig helg til dig også :-))@Mia Folkmann…C for computer er vist også det vigtigste her :-))@Malys krok…Jeg har ikke talt dem, men tror jeg vil gøre det nu…:-))@Halina…selv tak :-))@Madame…tak skal du have og det samme til dig :-))@Hilde S…Mange af de danske ord med C udtales som K og kunne lige så gerne skrives med K, men vi har altså holdt fast i det gammeldags C. I Norge har i også været bedre end i Danmark til at finde på jeres egne ord i stedet for alle de engelske og amerikanske udtryk der oversvømmer os i disse år…

  9. Wow, her var det mange ord på c samlet. Det finnes jo vanvittig mange i det danske språket. I det norske finnes ikke akkurat like mange.Godt jobbet!

Der er lukket for kommentarer.