Surdejsboller

Jeg har ingen som helst idé om hvordan surdej opfører sig når den har fået græskarkerne og hele speltflager tilsat.

Men i stedet for brød, vil i denne omgang forsøge mig med nogle boller, sådan at der kan lægges lidt i fryseren. Jeg må jo indrømme at den sidste del af brødet KUN kan spises af mig og KUN pga af min stædighed, for det er altså ikke særligt spændende de sidste dage.

Billede 095

Jeg kunne jo kaste et blik i denne her:

Meyers bageri 

men jeg er ikke så gode venner med kogebøger og indtil nu er det jo sådan set gået glimrende uden.

Nu får den lov at stå nogle timer og hæve og så vil det jo vise sig hvad det ender med at blive til.

Udenfor springer alt ud !!!! F.eks er Inge og Hasse’s tulipantræ lige ved og næsten. Den er helt utroligt smuk og knoppen er næsten sort.

bymarken 290410

Ha’ en dejlig dag derude i verden ………………

2 meninger om “Surdejsboller

  1. @Annette….Uhmm, de blev gode, bollerne..Jeg går og håber at tulipantræet blomstrer lidt mere mens jeg stadig bor her, for det er helt fantastisk :))God resten af dagen til dig også…

  2. Spændende med de boller, men tror du ikke at det bliver lige så gode som brødene. Jeg plejer altid at smide det halve brød i fryseren, for 2 -3 dags brød er altså ikke så spændende, som du skriver. Hvor er det smukt med tulipantræet, de fleste er nu så småt ved at smide blomsterne hernede, men vi har jo heller ikke haft den lange vinter som I har måttet kæmpe med i år.En god dag til dig.

Der er lukket for kommentarer.