4. maj……..

1961 kl. 10 nul nul dut !!!! Kom jeg til verden i mine forældres ægteseng på det kollegie hvor de boede. I årevis var det min fars standardjoke, at det var det eneste tidspunkt i mit liv jeg havde været præcis.

I protest mod den joke har jeg altid bestræbt mig på at være i god tid…..

flag

Idag skal jeg have besøg af min mor til eftermiddagskaffe og gode bløde friskbagte boller (ikke noget surdej her). Og i aften kommer der 2 til Carbonara og så er der også fuldt hus i det lille hjem.

Da jeg var lille, var det stadig ubredt  at man satte tændte lys i vinduerne til minde om befrielsesbudskabet efter 2. verdenskrig. I mange år bildte familien mig ind at det også var til ære for mig, og inden segetid gik vi altid en tur rundt om blokken for at se den mange mange lys.

Det er desværre ikke så almindeligt længere, men jeg vil her gerne opfordre til at du tænder et par lys og sætter i vinduet i aften. Jeg gør. Som altid.

Ha’ en dejlig dag derude i bloglandia…..

IMG_0773

14 meninger om “4. maj……..

  1. Et forsinket tillykke med dagen, som jeg håber har været rigtig god for dig. I selskab med dem, som du holder af og som holder af dig.

  2. Annette, hjertelig tillykke med fødselsdagen. Jeg håber, at du har haft en supergod dag og er blevet fejret på behørig vis.Holland har i dag "Dodenherdenking", hvor man mindes alle de der faldt i krige.Man kender ikke til stearinlys i vinduerne, men flagrer på halv stang hele dagen.Fortsat en rigtig god aften.

  3. Det der med lys i vinduet kender jeg faktisk (desværre) ikke som tradition, men jeg syns at det er en meget fin en og er glad for at der er nogen der gør det. Men egentlig ville jeg jo sige noget helt andet, nemlig hjertelig tilykke med fødselsdagen! Ha en rigtig god dag og lad dig fejre på skønneste manér!Kærlige Hilsner fra Berlin

  4. Hej alle sammen….Holder lige en lille pause i bollebagning, rengøring og aftensmadsforberedelse og siger TUSIND MANGE tak for hilsnerne.Har i lige lagt mærke til hvor solen skinner…hehe :-))God dag også jer alle sammen :-))

  5. Ser jeg var en dag for tidlig ut, hehe men sier det gjerne igjen: Masse grattis med dagen, kos deg:) Jeg tender lys i vinduene hver kveld, også i kveld:)Nyt dagen, den er din:)Bursdagsknus fra meg:)

  6. Stort virtuelt tillykke knus herfra pinden i Kbh, det fysiske kram får du senere i dag.Hils din morPS. De flager også for dig på busserne…:-))

  7. Tillykke Annette! Du bliver da fejret med maner hvert år, når det netop er den 4. maj, du har fødselsdag :-)Ja, jeg vil gøre som dig og sætte lys i vinduerne. Ha' en dejlig fødselsdag!

Der er lukket for kommentarer.