Palæ’er

Det brændte stadig kl 0955 i morges i apotekforeningens fine palæ i Bredgade.

IMG_0796

Det er lidt trist at se en så smuk gammel bygning gå op i røg.

IMG_0800

Conny og jeg var fremme i kø kl 10 og havde fornøjelse af god hyggelig snak den times tid det varede at komme helt til indgangen……

IMG_0801

Der var absolut fotograferingsforbud i Kronprinseparrets kommende bolig, så de billeder kan ses her.

Ingen af os havde været i Marmorkirken i mange herrens år, så vi listede lige indenfor og lyttede til lidt orgelmusik og nød den smukke smukke hvælving.

IMG_0804

Efter sen frokost og masser af snak, skiltes Conny og jeg og jeg smuttede i Nyhavn og mødtes med Inge til et glas rødvin i det mest utrolige solskin.

IMG_0806

Og der er altså bare dejligt der, On The Sunny Side Of The Street…..

IMG_0807

I Kongens Have blomstrer de hvide rhododendron, kirsebærtræer og piletræerne står som lysegrønne vandfald overalt….

IMG_0808

IMG_0811

IMG_0815

IMG_0817

IMG_0819

Eftermiddagen var varm og flot i solen, men det er stadig pingvin koldt i samme øjeblik en sky dækker.

På Bymarken blev vi modtaget af verdens dejligste lille kat og delte  lige 2 glas vino mens Bumle-katten nådigt så til…

IMG_0823

9 meninger om “Palæ’er

  1. De sidste par dage har det været umuligt at passerer den del af byen i bil og det er vi jo nogen der skal. Men det gør mig ikke noget – det gør mere ondt at se så skøn en bygning gå op i flammer

  2. Wauw, sikke skønne billeder, Annette! Men det er meget trist med branden i Bredgade. En dag må jeg kigge nærmere på Kongens Have – det er alt for længe siden, jeg har været der. Ha' en dejlig torsdag!

  3. @Anne…Det var ventetid og kø'en værd. Jeg har hørt i min øresnegl at onsdage om eftermiddagen skulle være det bedste tidspunkt…Jeg håber det lykkes for dig, for ellers skal du nok vente til lille Christian engang skal have renoveret et palæ ;-))

  4. @MajorogMeg….det var en gennemført dejlig dag :-)Vældigt trist med den brand. Jeg håber det kan restaureres … Kos deg i kvell….klem@Vilt og Vakkert…Jeg er dybt beæret og vil da meget gerne tage imod både pokal og opgave. Fin kvell til deg med…:-))@Anne Folehave….hehe, mit hoved ser også ud somom det er monteret på kuglelejer når jeg er i København…Det er dejligt at være turist ind imellem :-))

  5. Det ser ud til, at det har været rigtig hyggeligt. Herligt at kunne sidde ude. Selv er jeg i KBH. mandag. Ser du en med nakken tilbage og næsen i sky, er det mig. På udkig efter smukke kviste og andre finurligheder.God aften til dig og tillykke med dagen.

  6. Heisann!Dette ser ut som en strålende dag på mange måter for dere.Og jeg har en prisutdeling på gang. Hva sier du om å motta en pokal som bevis for at du har en allsidig og spennende blogg? Jeg deler ut en som har fått lov til å få et tynt lag med støv, men den har ikke mistet sin betydning eller verdiTa en titt på: http://viltogvakkert.blogspot.com/2010/04/en-ny-pristildeling.htmlog selvsagt følger det med en oppgave som du bare utfører om du har tid og lyst!Se også dagens post!Ha en fin kveld!

  7. Så herlige bilder….som jeg skrev til Inge, nydelig å se grønne plener og blomstrende trær…vakkert:)Virker som dere har kosa dere godt:)Trist når det blir brann i slike gamle ærverdige bygg…..Bumle er nå søtnosen herself da:))Ha en fortsatt flott kveld, klemmer:)

  8. Flotte billeder og dejig eftermiddag. Hvis ikke du havde været i byen, var jeg ikke kommet ud i det skønne vejr før langt senere..:-))

Der er lukket for kommentarer.