Biblioteket

Jeg bor i et land hvor jeg ganske gratis,  eller nåeh ja, NÆSTEN gratis, jeg betaler jo over skattebilletten, kan låne bøger på biblioteket.

Det kræver sådan set kun at jeg bevæger mig derhen, tjekker bøgerne ud og lige husker at aflevere dem igen til tiden, så andre lånere kan få fornøjelsen.

Og her er det så at jeg med det samme vil indrømme, at jeg gennem årene har været verdensmester i at glemme det her afleveringstidsunkt, med deraf følgende småbøder til følge. Det er jo både dumme og totalt unødvendige penge at skulle af med.

I disse glade internettider bliver mere og mere lettere. Mit bibliotek har f.eks den service at jeg kan tilmelde mig en reminderservice som fortæller mig pr mail at NU er det jeg skal aflevere det lånte materiale.

Og hurra for det, for ellers havde jeg helt sikkert også i denne omgang glemt at disse bøger skal retur igen.

IMG_0478

Nu er de fundet frem fra hylden og bliver afleveret i god tid idag inden jeg triller på job.

4 meninger om “Biblioteket

  1. Dette er også min mest tidkrevende hobby. Jeg har foreløpig konsentrert meg om alle nålevende slektninger med utgangspunkt i mine 4 oldeforeldrepar og deres barn. Skriver i tillegg gårdshistorie der jeg opplysninger om eiere tilbake til 1400 tallet.Det blåser her i dag, men det er sol. Jeg får finne meg et blomsterbed jeg kan rydde i.Hilsen fra Åshild i Bestemors hage.

  2. @Lone…du kan også tro jeg er glad for den service, jeg har været frygteligt sjusket med afleveringstider tidligere :-))@Anne Folehave…Jeg burde bruge biblioteket meget mere, men mit problem er at hvis jeg læser en virkeligt god bog vil jeg eje den, så det bliver primært til faglitteratur jeg henter. Og jeps…så er det godt at betale skat :-))

  3. Det er noget af det bedste ved at betale skat. Her i huset er vi storforbrugere af biblioteket. vi låner et utal af romaner, fagbøger og lydbøger. Det er til stor glæde. Bøder, ja dem ryger vi også ind i. Så sent som i dag. Trods reminder.

  4. Uh hvor jeg kender den der med ikke at få afleveret til tiden. Så den service er næsten som at få en gave. Tænk på alle de småmønter vi kan spare.God dag til dig.

Der er lukket for kommentarer.