Orkideer ideer ?

Nu sætter de trods min hårde behandling, nye blade alle 3.

Hvad tror i ?  Kommer der nogensinde blomst på de her igen…..

 

orkideer 2

7 meninger om “Orkideer ideer ?

  1. @Anja Erthe…Velkommen til :-))Du rammer et ømt punkt der…det med tålmodigheden ;))Jeg va¨nder faktisk sjældent. Når bladene ser "trætte" ud, sætter jeg planterne i en balje med vand og der står de så en time eller to og trækker….

  2. Hej Annette. Jeg fandt din blog igennem Rigmor, en hyggelig blog, og hvor var det spændende at læse om din tur sammen med din far. Og da jeg så at du spørger om orkideerne kommer igen, så blev jeg nødt til at skrive en kommentar. For du må bare have lidt tålmodighed, for da kommer der blomster, hvis du ikke overvander dem men gør som Rigmor skriver. Mine orkideer blomsterer ca. 1 gang i året, men blomsterne varer jo længe.Jeg glæder mig til at følge dig videre :o)Mvh. Anja Erthe

  3. Ja ja da, det gør der da ude hos mig, den ene gang efter den anden, uanset om de får vand eller ej om jeg klipper af eller ej.. og ind i mellem ser de meget værre ud.. OG nej tak jeg har ikke brug for flere orkideer, sæt dem bare op på den røde hylde, og glem dem det meste af tiden.Knus Inge

  4. @Guri…jeg med er spændt :-))@Rigmor….De får kun vand hver 14 dag. Så står de i en balje med vand 1 times tid.Men jeg gjorde den fejl, tror jeg, at jeg klippede den visne blomsterstængel af og nu er jeg ræd for at de er blevet så forvirrede at de aldrig vil blomstre igen. Men nye blade får de jo, som du kan se….jeg håber og krydser fingre og lader dem foreløbigt være, så kedelige de end er :-))

  5. Ja det kommer blomster igjen, la de stå og gi de vann ca ca vær 14 dag. La dem alltid ha en potte der vannet renner igjennom. Sett de i vann og la de trekke det de trenger før du setter dem i vindu igjen. Etterhvert vil du få en stengel som kommer med knopper. Dette har jeg i mine vinduer, så jeg vet. 😉 Lykke til.

  6. Nå er jeg spent på hva folk svarer…jeg har nemlig lurt på det samme selv:) Har 2 orkideer som har blomstret av. De har stått uten blomst i snart 6 måneder…men har hørt at de skal blomstre igjen…vi får se:)Ha en flott dag, knus til deg:)

Der er lukket for kommentarer.