ABC – E

Bogstavet E får masser af ord frem hos mig, og her er nogle af dem;
Empati, som er vigtig i arbejdet med andre mennesker….
Edderfugl, som er så smuk så smuk og leverer de dejligste dun….
edderfugl
Elskelig, som vel er noget vi alle gerne vil være….
Eideren, som er et sted jeg hørte om i historieundervisningen i skolen…
Edelweis, som jeg kun een gang i mit liv har set i virkeligheden….
edelweis
Evighed, som denne kulde dette forår kan føles som….
Enebarn, som jeg blev da min bror døde….
Efterslægtstavle, som er noget jeg for nyligt er begyndt at interessere mig for…
Enlig, som er noget jeg med rette kan kaldes…
Ensom, som noget jeg ikke er…
Egetræ, som er noget der vokser umådeligt langsomt og som Danmark engang næsten var dækket af…
egetræ
Escargot, som er det franske ord for snegle, en ting jeg aldrig kommer til at spise
Ellevild, som er noget jeg bliver når jeg begejstres…
E-mail, som er en uundværlig del af livet…
snabel a
Energisk, som er noget jeg er meget af tiden…
Edderkopper, som er noget jeg er alt for bange for…De små nyttedyr skræmmer mig og jeg er altid sikker på at sådan een nok vil springe lige op i hovedet på mig….Skørt ? Jo, tak…jeg ved det godt!!!
Denne her slags bor ind imellem i min stue….og det kan jeg lige klare, når blot den ikke krabler rundt på mit lagen om natten…
edderkop i stuen
Wikipedia skriver meget om edderkopper og det kan læses her.
Denne her fætter fotograferede jeg sidst jeg var i zoologisk have i København og jeg er ret stolt af at have været SÅ tæt på så stor en edderkop….
IMG_0289
Prøv forresten lige at forestille jer at E’et forsvandt fra alfabetet

Ha’ en skøn dag derude i bloglandia smil

Se flere fantastiske, sjove, lærerige og underholdende forslag med E her:

41 meninger om “ABC – E

  1. @Moonbeams….Hahaha, godt det ikke er alle der bliver skræmt af det billede. Jeg selv var skræmt længe efter jeg havde knipset billedet. Og en skøn uge til dig med sol og varme :-))@Tinkerbell…Det samme er jeg selv..:))@Halina…Tak skal du have Halina,,,:-))

  2. Ja, her var det mange fine bilder og jeg som ikke er redd for edderkopper syns disse bildene var riktige søte 🙂 Ha en strålende ny uke 🙂

  3. @Ellen….Jeg har det helt som dig når det gælder edderkopper og alle hår min krop stod ret op mens jeg tog billedet :-))@Helle….Jeg ved godt det er hys at være bange for sådan nogen som ikke kan gøre mig noget, men jeg kan altså ikke li' dem ;-))@Gitte…Jeg syns faktisk sådan en fugleedderkop er flot, men jeg er rædselsslagen samtidigt :-))@Donald…Kreativ idé at bygge om men tror du ikke de finder en anden vej ind ? ;-))@Melusine…Kan godt forstå dine døtre. Jeg ville flytte hvis sådan en krabat flyttede ind i mit hjem, lige med een gang :-))@Lotta…Mange tak :-))@Fruen…Du har helt ret, ensom er man aldrig i denne forunderlige blogverden :-))@Irene…Nej det ville blive for svært uden E…:-))@Ilhja…den her bor trygt og godt i zoo, heldigvis :-))

  4. ilhja

    Ahhh, faldt næsten ned af stolen da edderkoppen kom(den store). Ihhh hvordan kan folk holde sådan nogle ud…

  5. Flotte E'er! Nei, jeg kan ikke tenke meg hvordan det ville vært uten E'ene :o)Ønskr dg n fortsatt fin hlg!Klm fra Irn

  6. Hjelp her har du virkelig lagt flid i bokstav leken :):)Mange flotte E er du har fått med deg,men enselig er du vel ikke 🙂 Du har da oss her inne i blogg verden :)Ha ei koselig helg,og takk for hilsen :)Klems

  7. Mange assossiasjoner du har rundt e-en, Annette, veldig bra!Min eldste sønn ønsker seg en slik stor edderkopp, men søstrene hans ville vært fra seg av skrekk ved vissheten om en slik i huset…

  8. Gys! Den slags edderkopper, store lådne, kan jeg godt nok blive skræmt af. Jeg er ellers ikke så bleg for at fange en Peter Edderkop, der er somme tider nogle store her, som åbenbart finder vej ned fra loftet. Jeg har overvejet at få huset bygget om 🙂

  9. HYL!!Den digre edderkoppen var rett og slett grusom!! Jeg hadde ikke gått så nært som du har vært nei.Men mange flotte E'er. Det er jo min bokstav så navnet mitt hadde nok blitt rart uten.lln….

  10. Du har inventerat många E. Jag fastnade för Edelweis. Det trodde jag var en svår och sällsynt växt. Men nu har jag den i trädgården och den till och med sprider sig. Ha en skön helg!

  11. @Sommertid…hellere slanger end edderkopper til mig, selvom jeg har vænnet mig til de små :-))@TorAa…tak for din ros for både edderkop og ord :-))@Rimkoger…jeg holder så meget af din statistiske tilgang til tilværelsen :-))@Linsky…ja den er voldsom :-))@Living next to me….det lyder som dem der også bor i vedstakken….ufff :-))@MariaG…ja med macro slipper man også for at komme ALT for tæt på dem :-))

  12. Maria G

    Ett härligt inlägg med många ord på E och många fina bilder!Spindlar är inte jag heller så förtjust i, men de är kul att fota med macroobjektivet :)Trevlig helg!

  13. mange fine bilder og ord på E , men edderkopper er ikke ok , syntes jeg. Det er noen digre her som kommer opp av sluket i vaskerommet, ikke mitt favoritt rom..alt er liksom større her enn der vi bodde før..Men flott E

  14. Dit indlæg er vist nærmest kapitel 5 i leksikonet…Apropos E'et, hvis det forsvandt. Jeg har indtil nu lavet 1221 rimerier. Jeg har brugt 370388 bogstaver, heraf er 54855 bogstavet E!

  15. å nei…E må ikke forsvinne..den brukes mye..og det viser du jo også med alle de ord og bilder du viser. Eddekopper syns jeg faktisk kan gå an..verre med slanger og andre reptiler.God weekend 🙂

  16. Det var voldsomt mange E'er da.. Og du, den edderkoppen var riktig så ufyselig…Ellers var det et veldig flott innlegg.

  17. @Anette…Du har så evigt ret….Jeps den er klam, og der var ikke engang låg på kassen og dyrepasseren stod helt koldt og underholdt med hvor højt op i luften sådan en karl kan springe…..Men jeg måtte udfordre mig selv og ha et billede :-))

  18. Det ville være frygtelig forvirrende uden E 😉 Godt indlæg. Men føj da hvor en klam edderkop …. God aften til dig.

  19. @Petunia….uffff at du kan sige at du kan lide edderkopper. Jeg har brugt hele livet på at lære at acceptere dem :-))@Guri….DET er jeg og jeg kæmpede som en vanvittigt da mine drenge var små for ikke at give min rædsel videre til dem :-))@Rosemary&Thyme…Jeg syns også at jeg var lidt for tæt på, men billedet kom da i kassen :-))@Inge…haha ja og jeg ville komme til at hedde Anntt….og der er da ikke så meget myre over mig…vel ?:-))@Vilt og Vakkert….Jeg har det på samme måde selv, med de der edderkopper…Tak for de fine ord og god lang helg til dig med :-))@Hasse A…tak for de fine ord. God dag til dig med :-))

  20. Heisann!Håra på kroppen står fremdeles rett opp etter å ha lest de siste e'ene hos deg- både av begeistring over alle de flotte punktene, men også av frykt og redsel over ekle edderkopper (fornuften sier jo at de ikke er farlige på bilder, men hva kroppen reagerer på følelsemessig er ikke lett å styre).Det er så flott hva du skriver!Ha ei go' l a n g hælj!

  21. Flot E-indlæg, med mange gode E-ord. Hvis E ikke var med i vores alfabet, vill. d.t vær. m.g.t mærk.ligtKnus Ing.

  22. Det vil ikke bli lett om E forsvinner fra alfabetet. I det norkse alfabetet, er det den mest brukte bokstaven og det tror jeg den vil være i de fleste andre språk også.Mange flotte E'er fra deg og edderkopper- dem liker jeg faktisk!

Der er lukket for kommentarer.