Tillykke Norge

Idag er det Norge’s nationaldag og dette vil jeg gerne gratulere….

Dette er en festdag som holdes i hævd i langt højere grad i Norge end vi gør tilsvarende med den 5. juni i Danmark og jeg føler mig sikker på at der, rundt omkring hos de norske bloggere, nok skal dukke dejlige billeder af kvinder i bunad op……….

norsk_flagg_stang

8 meninger om “Tillykke Norge

  1. @Annette…Det med bøgegrenene viste jeg ikke og jeg har desværre aldrig været i Norge på en 17. maj men vil rigtigt gerne opleve det engang. Jeg føler mig nemlig tæt forbundet til Norge :-))@Vilt og Vakkert…og det takker jeg for. Den er jo så flot :-))@Guri…Den er jo frygteligt dyr, sådan en bunad, så jeg forstår godt at ikke alle har een :-))@Rigmor…Du MÅ altså tage et varmt fodbad :-))@Veronika…Som skrevet længere oppe har jeg ikke været i Norge en 17. mai, men har været til bryllup i Norge og der var alle de norske kvinder i bunad og det var så festligt :-))

  2. Ja da er feiringen over, og jeg har servert mange sultne tog-gåere. Akkurat nå sitter jeg med beina høyt for de verker etter mange skritt i dag. 😉

  3. Ja Norge er jo en ung nation, så de gør meget mere ud af at fejre denne store dag end andre lande. Jeg kan huske i min barndom, da blev der altid sendt bøgegrene fra Danmark til Norge i forbindelse med deres Grundlovsdag, mon stadig man gør det?En rigtig god dag til dig.

Der er lukket for kommentarer.