Jobsøgning

Idag skal jeg til møde med det lokale jobcenter vedrørende min indsats som arbejdssøgende.

Sådan er reglerne. Arbejdsledige skal holdes til ilden. Hele tiden!!! Uanset at der ikke ER jobs at søge, når man, som jeg, søger udenfor sit uddannelsesområde. Og uanset at jeg har fundet og fået et deltidsjob, som ind imellem giver timer nok til fuld tid.

Det er selvfølgeligt også ualmindeligt dumt af mig at få stress og blive sygemeldt fra mit arbejdsfelt i en periode hvor hele verden er i recession og ingen tør ansætte flere nye mennesker end der strengt taget behøves i en virksomhed, og da slet ikke et menneske som egentligt har evnerne men ikke eksamenspapirerne til at bevise det.

Jeg overvejer alt muligt. Både,

1 -  at blive tvunget af omstændighederne til at søge pædagogisk arbejde og,

2 – at søge ny uddannelse.

Det er vist oplagt at der er ulemper ved begge dele. Muligvis på langt sigt, er der også fordele ved nr 2, men min økonomi hænger ikke helt sammen til at overleve på SU og jeg mangler jo (i den her sammenhæng, udelukkende) den der mand der vil bidrage økonomisk til en ny uddannelse.

7 meninger om “Jobsøgning

  1. Åh, det er barske betingelser, Annette. Hvis du er frustreret, kan jeg godt forstå det. Men jeg håber, at samtalen gik godt …

  2. Ja, hvordan kunne du dog være så dum ? … ;-)Jeg håber du kan læse ironien. :-)Jeg har selv været der, jeg kørte også ned med stress og jeg har heller ikke en uddannelse inden for mine arbejdsområder, jeg har også arbejdet mere end fuldtid som vikar, men det er bare ikke nok til at behage det lokale JobCenter. Jeg håber, dagens samtale går godt, og at du ikke bliver tvunget til noget fuldstændigt vanvittig som for eksempel et jobsøgningskursus … for hvor er det nu lige, de der ledige job er ?

Der er lukket for kommentarer.