Roskilde

Nede ved havnen står en model af Roskilde som Middelalderby. Roskilde var magtens centrum i vores del af verden dengang.

Lidt morsomt at jeg, som bor meget centralt, bor udenfor den gamle bymur.

Billede 042

Til venstre, skråt under Domkirken på modellen, ligger Sankt Ib’s kirke som jeg fotograferede i sne for ikke sååå lange siden.

Der sker lidt på 800 år og jeg er glad for at jeg ikke kan se 800 år frem i tiden.

8 meninger om “Roskilde

  1. @Madame….Ja det er virkeligt sjovt at se udviklingen i det store historiske perspektiv :-))@Inge….Ja og byens idag mest priminente kvarter var den gang et usselt fiskerleje :-))@Rimkoger…Hvis man lytter godt efter kan nogle af de gamle steder fortælle, men næppe en lille kopi, men spændende kunne det være :-))@Guri…Nej det har jeg heller ikke lyst til :-)) Godt gået med rugbrødet, i ender med at blive afhængige :-))

  2. Nu håber jeg også, at byens lømler holder nallerne væk fra den, så der ikke kommer flere attentatforsøg på den. Jeg synes, det er en fin detalje og sjovt at have i byen 🙂

  3. Annette, sjalet til din mor er blevet skøøøønt. Godt, at du fortsatte til trods for lidt begyndervanskeligheder. Sjovt nok, jeg har ind i mellem mine aktiviteter med malerbøtterne netop været omkring Roskilde i forbindelse med slægtsforskning meget, meget langt tilbage i tiden ☺. En skøn dag til dig og forresten, godt gået med orkideerne, wauw.

  4. I dag bor du i Roskilde, dengang ville du samme sted ha' boet i Sankt Jørgensbjerg sogn, derfor…:-))Knus og god dag.

  5. Ja, det er virkelig sjovt – og det samme kan man se i København, hvor byen var bittelille i gamle dage :-)Ha' en skøn dag, Annette!

Der er lukket for kommentarer.