Om forsikring og bil

Jeg kan godt li’ at være lidt på forkant med ting og sager, så allerede i torsdag ringede jeg til mit forsikringsselskab og bad om et tilbud på forsikring af den hersens bil der er på vej til mig, eftersom den jo ikke kan blive registreret uden en forsikring.

Jeg har tidligere haft bilforsikring hos dem, og var dengang registreret som elitebillist.

Jeg skal bare have en helt almindelig ansvarsforsikring, og den søde dame i telefonen kaster en pris ud, som lige får mig til at synke en gang. Men tjaehh…priser stiger jo, og også jeg har da fulgt lidt med i de stigende forsikringspriser osv, og iøvrigt vil prisen blive sat betragteligt ned efter det første år…

Og det er jo nok sådan det er, tænker jeg, og jeg har jo da mine øvrige forsikringer i samme selskab, så, jo tak, hun må gerne sende et forsikringsbevis.

Henover chilimarineret kylling, med god salat og kold Beaujolais,  fortæller jeg min gode ven om dette tilbud og han er vitterligt ved at kvæles i både kylling og rødvin.

Det viser sig så, at den pris mit “gode gamle” forsikringsselskab har tilbudt mig, er mere end 2500 kroner højere end den min ven betaler for sin bil, som altså er en monsterond-turbo-motor-saab INKLUSIVE kasko !!!!!!

Et hurtigt tjek på internettet efter forsikringspriser på sådan en gammel øse som jeg køber viser, at mit “gode gamle” forsikringsselskab skal have en alvorlig samtale med mig på mandag.  Enten sætter de prisen betragteligt ned, eller også vinker de farvel til en kunde gennem snart 20 år. Det vil muligvis ikke være nogen sorg for nogen af os, men umiddelbart dårlig forretning for dem, eftersom jeg aldrig har kostet dem en eneste krone.

Iøvrigt forlyder det at bilen vistnok er blå, og at der vistnok dukker billeder op i løbet af mandagen…….

4 meninger om “Om forsikring og bil

  1. Jeg kommer til at tænke på et bibelcitat: "Salige ere de enfoldige, thi himmeriges rige er deres"Hos dit selskab hedder det: "Salige ere de enfoldige, thi de er vores kunder." MYRD DEM!!!

  2. Heisann!Her er det bare å presse forsikringsselksapet. De er noen griske rotter!Tro ikke at de er lojale mot deg… da bør du heller ikke være lojale mot dem! Bytt eller krev det minste beløpet du finner hos andre. Det som er så synd er at prisene inkluderer ulike tilbud, og det er vanskelig å sammenlikne pris og hva du får for pengene.Neste gang du er på Kontikimusset må du legge merke til den store tre-tikien der. Den har sønnen min skjært ut. Det er bilde av den på bloggen min også… da den sto i haven. Fortsatt go' hælj ;:OD)PS I dag er det vår tur til å dra på picnic. Vi skal feire 50, 55, 75 0g 80 år i en vennefamilie! DS

Der er lukket for kommentarer.