Og der blev råbt på rødt !!!!

Billede 003

Nyhederne siger vi var 40.000 samlet på Christiansborg Slotsplads.

Jeg tror der var flere, og  det er ikke kun ønsketænkning, for jeg er gammel nok til at huske de helt store demonstrationer i begyndelsen af 80’erne hvor vi var op mod 200.000 samlede med krav om et regeringsskifte.

Min store søn var med, og een havde talt 192 røde faner…… Og der kom 150 busser fyldt med demonstranter fra det jydske…..Flot.

Jeg mødtes med en dejlig skrapsak af en kvinde som  blogger svidende kloge betragtninger.

Arrangørerne af demonstrationen havde valgt at invitere Rasmus Nøhr som det ene af de musikalske indslag. Bevares, Rasmus skriver søde popsange, men megen kamp er der altså ikke i hans sange. Så jeg stod der og følte mig gammel og sær og savnede Søren Sidevind, Røde Mor eller for den sags skyld Savage Rose fra dengang jeg var ræverød, idealistisk og troede på at vi sammen kunne forandre Danmark til at være et samfund hvor det er de bredeste skuldre der bærer det tungeste læs.

I de kommende år bliver det de smalleste skuldre der må bære endnu mere og jeg syns faktisk ikke vi kan være det bekendt. Her i smørhullet Danmark.

5 meninger om “Og der blev råbt på rødt !!!!

  1. Du kunne da godt have hilst på, da jeg også var tilstede. Jeg stod helt oppe ved storskærmen 😉 Det var fedt at mærke et så stort et agangement, hvor fællesskab og solidaritet var i højsædet.

  2. @Madame…..tror du ret, protestsangen som genre er vist uddød……men måske, hvis der bliver nok at protestere imod ??@Annette…Meeeget sjove oplevelser og ind imellem meget groteske…:-))@Gittemay…Lad os bare holde fast i det med at der var flere, mange flere. Og i lige måde :-))

  3. Jeg tror nu også, vi var flere. Men igen – der er godtnok sket meget siden 80'erne. Valget af Rasmus Nøhr må – forhåbentlig – tilskrives tidspresset. For jeg synes nok ikke enderne mødtes helt dér. Men det var ihvertfald hyggeligt at møde dig :-)KH Gittemay

  4. Jeg tilslutter mig fuldt ud Madames kommentar, lige pånær jeg ikke har hørt om det i radioen.Tak for situationsrapporten fra dit nye job. Jeg kan fint forestille mig, at der kommer nogle sjove oplevelser ud af at stå bag disken og lytte til gæsternes snak.En god dag til dig.

  5. Spændende at du var der og oplevede det selv – jeg har kun hørt om det i radioen. Ja, der er sandelig sket noget siden dengang i starten af 80'erne …Rasmus Nøhr var nok ikke helt velvalgt, men findes der overhovedet sangere i dag som fx Røde Mor?

Der er lukket for kommentarer.