ABC – I

I

Vi er nået til I i Petunia’s norske ABC leg.
Mit I skal stå for Italien, nærmere bestemt Rom, som jeg kun har besøgt een gang, nemlig sidste år i maj.
Min mor, som har besøgt den flotte by et utal gange, var rejseguide og havde planlagt meget nøje dag for dag hvad vi skulle opleve.
Sådan udfra devisen “dette skal du absolut opleve når du er i Rom for første gang”
Her kommer en stribe billedindtryk fra Rom.
Som det vil fremgå, er jeg meget fascineret af den oldgamle mure
Billede 002
Billede 007
Billede 011
Billede 012
Billede 018
Billede 028
Billede 101
Billede 028
Billede 082
Min mor havde fået nyt knæ i januar inden vi tog afsted, så stokken var med. Ikke desto mindre vandrede vi mange timer hver dag, og samlet endte vi med at gå mere end 60 km i løbet af den uge vi var i Rom.
I er også god Italiensk rødvin som f.eks Billede 007
Eller Inge hos hvem jeg altid kan regne med at få en mening, et kram og en opmuntring…IMG_0661

Se flere I’er her……..god læselyst

31 meninger om “ABC – I

  1. Jeg er vild med Italien og alt italiensk (lige med undtagelse af fascisme!), men jeg har kun været der et par gange, og aldrig i Rom.

  2. Flott innlegg om Italia! Har så lyst til å oppleve Roma en gang, så jeg koser meg med å se bildene dine:-) Ønsker deg en fortsatt fin dag!

  3. Herlig innlegg … Italia står høyt når det kommer til reise.Imponert at din far har hold liv i "brennende kjærlighet" i så lang tid. Mine blir strantete og får de knapt til å blomstre igjen.Ha en fin lørdag!

  4. Enig i at gamle murer er meget spennende, i sær når du som her har bilde av en mur som er bygget gjennom mange tidsepoker.Ha en trivelig helg;-)

  5. Det må ha vært en fantastisk reise. Nydelig arkitektur! Jeg er ikke så bereist selv men dette er en av de stedene jeg kan tenke meg å se en dag. Flotte bilder! 🙂

  6. @Donald…min ældste søn er uddannet murer og jeg ville æææælske at have ham med til Rom. Det er netop helt enormt fascinerende at gå der og tænke på den murer der stod og tænkte på sten for mere end 2000 år siden.Jeps…det er Trevi fontænen, jeg måtte kæmpe med næb og kløer for at kunne tage et billede :-))

  7. Sikken en overdådighed at smukke Italienske billeder! Det er I-mponerende 🙂 Murene som du har fotograferet er fascinerende, de fortæller jo historie med deres skiftende mønstre og materialer. Der har stået en mand for to tusinde år siden og tænkt "så lægger vi den sten her" – også Colosseum er vanvittigt spændende, men temmelig dystert hvis man kommer for tæt på (det er du heldigvis ikke 🙂 )Åh – Trevi, er det ikke den?Kram 🙂

  8. @Linsky….Ja der er dejligt og jeg skal også derned igen engang :))@Sommertid…næste gang skal jeg også KUN snuse rundt i de små gader og sidde på cafe og se på mennesker ;))@Vilt og Vakkert…Katte er der mange af….Gemmer nogle af kattebillederne fra Rom til vi når til K ;))@Maria G…Rom er et sted man bare SKAL besøge…afsted med dig ;))@Kamelryttersken…Du bør køre derned selv på din mc…Det vil være en fantastisk tur :-))@Madame…det samme siger jeg :))@Petunia…det kan varmt anbefales…Min mor og jeg havde lejet en lille lejlighed og det var meget meget billigt :-))@Strikkebesta…Som til de ovenstående. Se at komme afsted ;))@Gittemay….sælg en hulens masse og se at komme afsted. Maj kan anbefales :-))@Anette…Jeg kan passe Kenzo mens du rejser til Rom :-))

  9. Åh, suk…Rom står megahøjt på min liste over drømmerejser. Og dine billeder gjorde ikke lige lysten mindre :-))). KH Gittemay

  10. Wauw, sikke billeder, Annette – der er så smukt i Rom! Jeg har kun været der én gang, men det er en by jeg absolut må opleve igen.Klem og dejlig regnvejrsdag til dig!

  11. Maria G

    Jättehärligt inlägg!Jag har aldrig varit i Rom, men skulle gärna åka dit.Fin bilder allihop!Trevlig helg!

  12. hHeisann!Her kjente jeg meg igjen på flere bilder, men savner kattene på bildene 6 og 8. Det krydde av dem da vi var der, vi spiste på kinarestauranten like ved!Tror også jeg kjøpte et smykke i gata under Trevi fontena – er ikke helt sikker, men…Dette er sikkert ikke siste besøk i Roma. Dit kommer man alltid tilbake !Ha en flott ukeslutt ;:OD)

  13. Å var man i Roma…..Flotte bilder du viser frem. Det er mange fine steder ..også utenom de såkalte turist stedene..vel verdt å bare tusle rundt og oppdage nye steder…man bør ha gode sko og god tid..men det er så herlig !God helg 🙂

  14. Takk for turen til Roma! Det er det beste beste beste stedet jeg har vært i hele mitt liv, og jeg ønsker meg tilbake. 😀

  15. @Rimkoger…Begge mine sønner er håndværkere og ditto deres far, så den med øllen efter fyraften kender jeg godt til :-))@Inge…Jeg SKAL altså også gense den by igen en dag :-))

  16. Tak for din kommentar 🙂 Da vi flyttede til Lolland, fik vi at vide, kom der håndværker, skulle vi byde dem på øl. Altså købte vi. Men nejtak en sodavnd i arbejdstiden, øllen ville man godt have med hjem.Om dit indlæg: Hvor er det en fantastisk billedserie. I må have haft en pragtfuld tur og godt med motion, så blev knæet også gået til 🙂

Der er lukket for kommentarer.