De danske statsbaner……

….kan jeg jo kun “elske” når jeg har pisket ned ad Jernbanegade i Ringsted for at nå toget kl. 0017.
dsb
Det er så aflyst og koblet sammen med det der skal køre kl. 0049, men det er desværre forsinket ca 20 minutter………..
Og jeg som ellers havde fået tilbudt en hotelseng at sove i (mjaehhh, måske mente han ikke ligefrem SOVE, ham kunden der efterlod et hotelværelsesnummer og besked om gerne at ville køre mig hjem bagefter…….bagefter HVAD ????????? ), hvilket jeg dog helt  undlod at reagere på.
Vi er kun 6 døgn fra solhverv, og det kan ses på himlen i nat. Det er ikke helt mørkt, men heller ikke helt så varmt som det burde være.
Er der forresten nogen af jer der kan fortælle hvorfor nattehimlen er mest lys mod nord og ikke mod øst ??? 

5 meninger om “De danske statsbaner……

  1. @Inge…Jo jo, kender jo godt klagesangen, og man kan jo ikke gøre noget som helst ved det :-))@Anja…Velkommen til og tusind tak for forklaringen. Det må selvfølgeligt være lyset fra norden jeg har set…Det var smukt :-))

  2. Du spurgte hvorfor himlen er lysere mot nord end mod øst. Nu er jeg ikke astronom eller noget lign. Men jeg er jo bosat i et land lidt længere mod nord, og her oppe har vi længere sommeraftner end i Gode gamle Danmark, og i området omkring Polarsirklen, er det lyst hele døgnet nu, for solen når ikke at gå ned, før den skal op igen. Måske er det forklaringen. Og så det er jo forresten et meget begivenhedsrigt job du har, der sker lidt af hvert. Hyg dig.

  3. Velkommen til DSB's fornøjelige hensigsterklæring…. tja de kalder det godt nok selv for en køreplan, men os der bruger dem hver dag, ved bedre..!!!!

  4. @Madame…Jeg troede jeg kunne få besked om skiftet igår, men hurtigt arbejder "vi" ikke :-))Frynsegoder ?? Ja, tak skal du have. Ved ikke lige hvad der fór gennem den mands hoved :-))

  5. Haha, der følger nok 'frynsegoder' med dit job 😉 Men det lyder rigtig træls, at togene går som vinden blæser! Er det til den 1. du begynder det nye sted?Klem og dejlig onsdag til dig!

Der er lukket for kommentarer.