Bibliotek

Jeg har været en tur på biblioteket med de sidst lånte bøger og havde ingen idé om hvad jeg ville have med hjem.

Det bliver til en tur rundt langs hylderne og ind imellem spotter mine øjne nogle bøger som kvikke bibliotekarer har vendt om, så JEG kan få øje på og lade mig inspirere til læsning af forsiden.

Med hjem idag kom: Kristin Lavransdatter af Undset,  Før du sover og Et velsignet barn, begge af Linn Ullmann.

Med hjem kom også, dog ikke fra biblioteket, 2 rundstykker og en jordbærkage.

Rundstykkerne er spist  og  kaffen er drukket, så nu er jeg snart klar til bryllupstransmission…

6 meninger om “Bibliotek

  1. @Anne…det er et godt kursus i har der, sådan vælger jeg oftest bøger på biblioteket :-))@Vilt og Vakkert…Jan Wieses bog er noteret på listen over bøger der skal læses. Tror faktisk jeg har set den omtalt i en dansk avis, så jeg formoder den er oversat.Skal prøve at komme i tanke om intelligente danske forfattere jeg kan anbefale dig som ikke lige er krimiforfattere :-))@Madame…Jeg skal nok vende tilbage med en kommentar om Linn's bøger :-))@Jette…Jeg er ret vild med de der middelalderhistorier og området i Norge den foregår i kender jeg ret godt, så den skal nok glide ned i en fart :-))@Guri…Åhhh hvor er det trist med al den regn. Nu orker vi snart ikke mere. Vi vil ha' sol, vil vi !!!Ha en dejlig uge :-))

  2. Kos deg med bøkene;) Når jeg først starter, leser jeg til den er ferdig, hehe:)Vært på hytta i helga, regn regn og regn. Vel hjemme og nå ser vi så vidt sola…Ha en flott kveld, klem til deg:)

  3. Kristin Lavransdatter slugte jeg, mens jeg ammede yngste. Aldrig så snart hun var lagt til åbnede jeg bogen og var hest væk… måske man skulle genlæse den…. 🙂

  4. Jeg er spændt på, hvad du synes om Linn Ulmanns romaner – jeg har hørt flere sige, at hun skriver helt vidunderligt. Jeg gik desværre glip af brylluppet, fordi vi var til havefest til meget, meget sent ;-)Ha' en god søndag,, Annette, klem 🙂

  5. Heisann Annette!Takker og neier på kongelig vis for dine hyggelige kommentarer.Jeg skal se litt på forberedelsene til bryllupet, men så skal jeg ta opptak av Herren i huset og bandet på en festival bare 10 min herfra. Der er det musikk fra morran til kvel´n!Så gøy, bare norske forfattere med deg hjem. Jeg har lest Kirstin Lavransdatter. Fikk praktbindet med triologien av min mor, men som sakt bare lest første del. Jeg anbefaler en lettlest og interessant bok av en annen norsk forfatter, Jan Wiese: "Kvinnen som klede seg naken for sin elskede". Kan godt leses på norsk. Og den er vanskelig å legge fra seg. Les om den på nettet.Av danske forfattere har jeg bare lest Dea Trier Mörcks bøker og Suzanne Brøggers "Seid" – hører vel med til min generasjons litteratur!Ha en kongelig lørdag!

  6. Tænker:" Bibliotekarene har været på det kursus der hedder "Forsiden fremad""…hi hi…vi vender også bøger i et væk hos os :-)Jeg er også snart klar til bryllup..strikketøj, te og lidt sødt…vi skulle da have været royale sammen!!næste gang??du har ikke missed noget med hensyn til barnebarn og jeg…jeg havde skrevet det for kringlet :-)tak–siger jeg bare 🙂

Der er lukket for kommentarer.