Scener fra et værtshus……vol. 5

Så blev det afsked med værtshuset i Ringsted. Og helt bizart føles det en smule vemodigt   underligt at jeg ikke skal møde de tossede mennesker der mere. Ihvertfald ikke møde dem på samme måde, for flertallet har meddelt at de sandelig kommer og besøger mig på det nye sted…..

Aftenen har været usædvanligt stille og af samme grund er jeg meget meget tidligt hjemme. Og det endda efter at have kørt een af de helt faste kvinderlige gæster hjem. Hun ville cykle selvom det med ½ øje kunne vurderes at en sådan manøvre ville være livsfarlig.

Egentlig tror jeg på hende og resten af flokken når de, med næsten tårer i øjnene, har fortalt at de kommer til at savne mig. Jeg kommer nok aldrig til at slippe i halvt livs oplæring som pædagog i relationsarbejde, og gu fører jeg det med i værtshusarbejdet.

Den helt store samtale i aften med den kvinde jeg kørte hjem, har handlet om den dom hun har fået for at have drejet tændingsnøglen i en bil med 2.21 promille’s sprit i blodet.

3 års ubetinget frakendelse af kørekortet, 2 års betinget og en bøde på 7500 kroner. Bøden kan forvandles til 10 dages afsoning bag tremmer. Og aldrig i livet får hun stampet 7500 kroner sammen til den bøde, så hvorfor ikke snuppe de 10 dage bag tremmer. Spurgte jeg hende.

Bom bom bom….så er der jo lige ditten og datten og jeg ved snart ikke hvad og det korte af det lange er at hun ikke bag tremmer kan drikke alkohol. Hvor den historie ender har jeg ikke noget kvalificeret bud på, og får formentligt heller aldrig resultatet at vide.

Men altså, dig og mig imellem, så ønsker jeg for hende at hun bare tager de 10 dage i skyggen. Guderne skal vide at hendes lever godt kan bruge bare en lillebitte pause.

7 meninger om “Scener fra et værtshus……vol. 5

  1. Er der ikke noget med at ting der er lagt i sprit holder sig frisk længere :o)Hun bliver nok nødt til at tage de 10 dage bag tremmer, for pengene er jo drukket op.

  2. @Gitte…Det tænker jeg også. Pauser MÅ der til når man lever som hun gør…:-))@Annemarie…Jeg nærmest forventer at historierne vil fortsætte, omend med andre hovedpersoner :-))@Rimkoger…Jeg tror også den livsbane forlængst er afstukket. desværre :-))

  3. Ih, det bliver helt trist ikke at kunne følge de "faste" men forhåbentlig får du inspiration til nogle nye historier som vi kan følge med i….ja og så har jeg ellers ikke en skid tilovers for folk der kører spritkørsel…og ja det er synd for folk med alko-problemer, men det er ingen undskyldning for at køre med sprut i blodet…hav en god dag og glæder mig til en ny føljeton….

  4. Ja, det lyder nu ikke som en dum idé med en tur bag tremmer for den kvinde og hendes lever :-).Og det er jo altid godt at være/blive savnet…skriver jeg og smågriner :-)))KH Gittemay

Der er lukket for kommentarer.