Scener fra et værthus…..vol.6 LØN !!!

HVAD ???  Skal personalet også have lønnen udbetalt til en bestemt dato ??? Skammeligt !!

Det gik sent i aftes op for mig at min løn ikke ville stå på min konto idag. Fik en opringning fra den af ejerne der styrer det med løn og provision om at han da lige ville køre igår med på lønudbetalingen….

Jammen, sagde jeg, det bliver jo en kende problematisk for mig.

Hvordan det da, spurgte manden?

Fordi min bank automatisk overfører til min budgetkonto den sidste hverdag i måneden, fordi jeg ikke længere er 17 og sidder og rafler om hvilke regninger der skal betales nu/senere/aldrig, fordi det er helt almindelige ansættelsesretslige forhold at arbejdsgiver sørger for at lønnen er udbetalt den sidste hverdag i måneden!!!!!!

Manden fattede vist at jeg mener dette ganske alvorligt, men eftersom han jo helt åbenbart ikke var begyndt på lønregnskabet før ret sent i aftes, kan jeg da helt af mig selv udregne at der ikke dukker løn op før i næste uge.

Så hvis der er nogen af jer der vil donere en pakke solgryn og en liter mælk, siger jeg tak!!

Spøg tilside (med hensyn til solgrynene og mælken) jeg skal nok klare de dage uden at dø af sult og huslejen skal også nok blive betalt.

Men en alvorlig samtale venter på lørdag ved jobstart det nye sted. Manden er nødt til at forstå, at hvis jeg skal arbejde for ham, skal denne lille trivielle detalje med lønnen altså lige på plads. Og jeg vil meget gerne lære ham hvordan man gør den slags.

3 meninger om “Scener fra et værthus…..vol.6 LØN !!!

  1. Godt gået! Det er bare med at udstikke retningslinjerne med det samme, så alle ved, hvad de har at rette sig efter ;-)Jeg tror nu heller ikke, at du ville trives i det job, du har, hvis ikke du for længst havde pakket flinkeskolen langt væk.Det er sørgeligt at høre om damen i dit forrige indlæg…. kan ikke lade være med at tænke på, hvor få ugers afholdenhed der skulle til for hendes vedkommende for at spare de 7500 kr op. Men du har ret i, at 10 dage på vandvognen næppe skader 🙂

Der er lukket for kommentarer.