Holstebro

Jeg er lige blevet tændt. Af min radio!!!

Jeg lytter med et halvt øre til “levende lørdag” på P4. Temaet er rygning. Som i det hyggelige ved rygning, rygningens historie osv osv osv.

I Holstebro har man åbenbart haft en tobaksfabrik, hvilket jeg faktisk ikke havde nogen viden om, så derfor futter en kvindelig reporter rundt med en cigarrygende mand.

Nå, men det er slet ikke denne kvinde og denne mand dette indlæg skal handle om.

Niks!!

Der er lavet en skulptur i Holstebro der hedder Tobaksarbejderens drøm.

Den er lavet af Hans Krull i samarbejde med en gruppe kunstnere. Hans Krull ringede man lige op og interviewede. Krull fortalte levende og spændende om projektet og de mange forskellige kunstnere han arbejde sammen med om projektet. Men derudover sagde han en del andre kloge ting. Jeg prøver at citere nogenlunde korrekt:

I disse Pia Kjærsgaard’ske tider bliver vi fortalt at der er mange fremmede vi skal være bange for, men det eneste vi skal være bange for er det at være bange. Når vi holder op med at være bange, skal det nok gå altsammen.

krull2

billedet er lånt her

Een eller anden dag må Øsen nok transportere mig en tur til Holstebro så jeg kan se disse skulpturer.

5 meninger om “Holstebro

  1. Ja, Annette, du har så rett. Det verste er å være redd (bange). Selv jobber jeg instendig med å rydde det av veien!Deilig søndag til deg (og takk for innlegg om hundebefrierene, jeg koste meg kostelig! Way to go!)

  2. Sikke en skøn formulering, at vi skal holde op med at være bange! Jeg er gået glip af underholdende radioprogram, mens jeg blev levende stegt på en café i Lyngby …Klem og dejlig aften til dig, Annette!

  3. Den Krull lyder som en klog mand. Jeg ville stærkt ønske, at en vis frue fra et vist parti ville læse dem (og forstå dem).

Der er lukket for kommentarer.