Scener fra et værthus….vol.8…..penge og overraskelser

Jeg vidste bare at jeg ikke skulle have taget pengene for mine arbejdsbukser med hjem igår!!!!!!!

Beskeden ved fremmøde igår var: du tager bare pengene for bukserne samt det resterende overskud fra Ringsted når du lukker. Bare lige læg en seddel. Som sagt, så gjort, selvom det ikke var helt nemt at aflægge regnskab da hovedparten af kunderne havde betalt med dankort.

Derfor brugte jeg idag den første times tid på at forklare og tydeligtgøre mit regnskab, nu må chefen så finde ud af at regne efter og ikke antyde at der et eller andet sted i mine lommer ligger penge som ikke tilhører mig.

Den slags påvirker både mit humør og mit engagement i kunderne. Humøret steg dog nogle grader da der ind ad døren træder en kvinde som jeg arbejdede sammen med i mit allerførste job som uddannet pædagog. Allerede dengang drak hun som en svamp, og en  af  udfordringerne som kollega til hende, bestod i at prøve at finde de skjulte flasker inden hun blev alt for pløret. Iøvrigt var det hende og jeg som var på Politigården med en flok unger for at se på politibiler og høre sirener osv en dag i en skolesommerferie.

Den rare politimand var lettere rystet over at jeg var alene afsted med SÅ mange børn. Han havde ikke lige set at hun også var en “voksen”…  hehe!!!

Idag, mange mange år senere, drikker hun så fortsat som en svamp, men er så visnet i toppen at hun ikke genkendte mig. Og jeg vil bryde sammen og tilstå, at jeg ikke gav mig til kende.

Een af de faste bøh-tosser forlod stedet længe nok til at spise aftensmad i mere fast form, men vendte tilbage for at få bajer nr. 98 og 99 samme dag og medbragte en lille rose til servitrussen. Og med sådan en gestus er jeg ret tilbøjelig til at være meget tolerant.

Billede 006

Jeg indrømmer blankt……Jeg er til falds for en rose :-))

Aftenen præsenterede også beretningen om den unge meget gravide stamkunde. Men hun får nok et kapitel for sig selv en dag ved lejlighed.

Nu er klokken mange, rigtigt mange, for jeg skulle også lige have en natsludder med den søde unge natmand hos Shell, som syns det var dejligt at jeg kom for at købe 3 croisant’er og en liter mælk!!!

5 meninger om “Scener fra et værthus….vol.8…..penge og overraskelser

  1. Uha det bringer minder frem… Havde også en kollega, der drak som et hul i jorden, dog ikke på jobbet. Alligevel var hun så fuld på jobbet en dag, at kunderne klagede. Sikke en omgang, hun påstod det var hendes medicin, der var årsag til både lugt og opførsel ?? og chefen, ja hun var ikke på vores kontor dagligt, så hun åd den forklaring råt. Desværre var der ingen der kunne råbe hende op og stoppe det og når jeg møder hende i dag, kan hun heller ikke huske hvor hun kender mig fra.

  2. @Inge…Næ, det er skam en anden blomsterven :-)) Tro det eller lad være, de sætter pris på mig kunderne. Og chefen skal jeg nok komme overens med :-))@Rimkoger…Ja det mener mine kunder også :-))@Ellen…Det er gået op for mig at jeg åbenbart er født til dette job. Jeg trives underligt nok i det, selvom det ved gud er dilemmafyldt, hele tiden :-))

  3. Jeg elsker at læse dine beretninger fra det virkelige liv, selv om det bestemt ikke er et liv, jeg kunne tænke mig at leve (altså kundernes 😉 – det er da nogle tragiske historier, du disker op med. Jeg bliver helt dårlig, når jeg hører om, at du har en ung og gravid stamkunde.Din chef har ikke meget 'gefühl', hvad? Men du lyder som en, der nok skal få opdraget lidt på ham.

  4. Hmmmm han må da lige stramme lidt op, ham chefen, den slags antydninger er sgu ikke i orden, og de fremmer ikke arbejdsglæden..Næhhh har din blomster ven været der igen.. hvor dejligt – han har nok kunnet mærke at humøret trængte til et par klik op af :-))

Der er lukket for kommentarer.