Weekend med tropenætter

Denne weekend samles i lidt billeder……

Billede 048

Stranden ved Munkholmbroens is-hus, som blev første stop efter indkøb….

Billede 049

Is må der til, og de laver rigtigt gode is, derude ved Munkholmbroen. Bare ærgeligt at halvdelen smeltede væk inden jeg nåede at spise færdig.

Jordbær ville vi have til dessert, og de kunne købes på samme rasteplads….

Billede 050

6 bakker kom bag i bilen og de 5 ligger nu i min fryser og venter på at jeg en dag får tid, lyst og lejlighed til enten at koge grød eller syltetøj af dem.

Aftensmaden lørdag blev havkattekæber, krebsehaler og kinarejer med lidt løg og peberfrugt på spid marineret i olie, limesaft og chili på spid og ristet på grillen. Hertil en god blandet salat med masser af den gode fede feta, min hvidløgs/dild dressing og et stykke godt flute.

Billede 051 Billede 053

Natten mellem lørdag og søndag blev der ikke sovet alt for meget, det var simpelthen for varmt. Og hverken blæser eller åbne vinduer gjorde nogen som helst forskel.

Billede 054

Krydsord i gennemtræk, mens vasketøjet vaskede og Tour de France rytterne kæmpede sig op ad de højeste bjerge og en konge blev detroniseret og den gule jersey endnu engang byttede rytter, og den unge Andy, bragte en etapesejr til et dansk hold.

Og endeligt endeligt så skyerne truende ud….

Billede 056

…og lidt bulder og brag og et enkelt lyn bragede henover himlen i Roskilde. Det regnede måske i 15 minutter, og nu er det omtrent ligeså varmt som sidste nat. Ham der Thor må, for min skyld, gerne lige køre en tur mere i nattens løb…..

Finalekampen var en pine og en rædsel at se……og dommeren er ikke een af mine favoritter. Men nok om det, blæseren kører, alt står åbent. Jeg skal drikke det sidste af min rødvin og prøve at få en hel nats søvn.

2 meninger om “Weekend med tropenætter

  1. Tak for din kommentar :-)Det er varmt, vi havde bordventilatoren kørende ved et åbent soveværelsesvindue.Tænk, undertiden krøb jeg ned under dynen!

  2. Sikke en god idé at du har en blæser kørende – sådan en må jeg have fat i, for det var da næsten uhyggeligt, så varmt det har været i weekenden. Jeg tror, at luftfugtigheden var i top. Vi nød også både is og jordbær, og det er formildende omstændigheder i tropetemperaturerne :-)Ha' en dejlig mandag, klem!

Der er lukket for kommentarer.