Rod

Mit køkken og mit badeværelse er rent og tiptop i orden. Ligeså altanen, og blomsterne har jeg husket at vande, så de blomstrer så det er en fryd på trods af varmen.

Selvom solen kun lige akkurat er på vej rundt om min blok, er lyset allerede helt hvidt og det tegner til endnu en meget varm dag.

Billede 020

Indendøre er det eneste kønne at se på den Hoya jeg fik/stjal som et lillebitteskud for lidt mere end 2 år siden….Den skal nemlig til at blomstre.Billede 019

Resten af mit hjem er helt lige meget…..

Det rene tøj skal stryges og hænges/lægges på plads. Det bliver ikke idag!! Bare tanken om at tænde strygejernet kan jo give hedeslag.

Sengen bliver ikke omgjort til sofa idag…..Ingen skal jo sidde i den i løbet af dagen….Og når jeg lander hjemme igen efter midnat, er det dejligt bare at kunne smide sig. (Undskyldninger har jeg nok af)Billede 021

Uniformen bliver nederdel idag, især fordi det forleden dag gik op for mig at jeg ikke kan have bagdøren på værthuset til at stå åben og give gennemtræk. Der forsvinder øl fra køleskabet og det er KUN mit tab. Og med en lille løn er der altså ingen grund til at påføre sig selv større tab end højst nødvendigt.

Jeg ved jeg hele vagten igennem skal høre klagesange om at øllet er for varmt, hvad det også er, jeg kan dog ikke gøre noget ved det.  Ikke desto mindre lever de (kunderne) fint op til dette citat:

I drink therefore I am.
W. C. Fields

Kan i nu alle sammen huske at drikke en masse VAND ( !!!!! ) i løbet af dagen og krybe id i skyggen…….

7 meninger om “Rod

  1. Dejligt at du husker at vande din smukke planter. Og du kan tro, jeg forstår dig – der er ingen grund til at rede sengen, når du vil juble sent om natten over at den er klar. Jeg havde selv skiftende vagter i masser af år og ved, at det gjaldt om at regne den godt ud 😉 Men sikke noget at der stjæles øl!Klem og ha' en dejlig dag, Annette!

  2. Heisann!Her ble jeg nettopp servert en temperert rødvin…. og strykehjernet får stå i skapet her også sjølom jeg skulle ha strøket en skjorte jeg skal gi til frelsesarméen + litt til. Det får bli en annen dag.Nå skal det lages steintrapp ned til drivhuset.Vi har vært ved kysten og samlet store, flate stein fra et gammelt steinbrudd.Tror det vil bli bra ;:OD)

  3. Ja da har du det mer iorden en jeg har. Og vann er det ikke så nøye med her, en dag sol og en dag regn. 😉 At folk er så frekke at de går inn bakveien for å stjele øl, forundrer meg ikke. Selv opplevde vi at de stjal fra kjøleskapet inne på kontoret for så å skylde på damen bak disken. 😉 Ha en fin dag.

  4. Skjønner dere har det varmt i DK…vi hadde varme i går…nå er det 16 gr…Herlige blomster:)Skjønner det er godt å stupe i senga ved midnatt:)) Ingen som ser at du ikke har reid opp:)Ha fine dager….vi er på hytta og jeg bakte rugbrød før vi dro:))Klemmer:)

  5. Fin altan du har, og de er så fine de små voksblomster de ser helt kunstige ud når de blomster, og ja det er da dejligt bare at rode som man har lyst til….Kan du ikke lave et skilt: Servitrussen bider hvis du stjæler øl ….hehe

  6. @Inge…Sgu så !!!!! det er nemlig fedt kun at stå til ansvar for sig selv :-))Og angående øllerne vil jeg af flere grunde gerne have at de køber fadøl…og alternativt kan de gå hjem og drikke deres egne kolde øl fra køleskabet (njaeh, det er vist ikke den helt rigtige holdning som servitrusse…hehe)….knus og tak

  7. he he.. det er din lejlighed, din seng / sofa, dit rod og du bestemmer… Fedt ikke..??Sig til kunderne at de kan få kolde fadøl… ;-)) og de er KOLDE.. sgu da for meget at nogen går ind og stjæler øl fra køleskabetKnus og god vagt.

Der er lukket for kommentarer.