Nu er det sket…..

Min computer er stået helt og aldeles af.

Måske skyldes det tordenvejret i nat. Måske er det bare en tilfældighed at det sker lige efter nattens vilde knald.

Jeg kørte hjem i nat i det flotteste lysshow. Der var lyn i alle retninger, nord, syd, øst og vest. Ingen brag, men lyn der lyste himlen op på hele himmelbuen.

Hjemme i min gård var alt udendørslys slukket. det samme gjaldt lyset i opgangen så det var spændende at låse sig ind. I lejligheden var der dog lys, men alt havde været slukket. Radioen blinkede desperat hvor den burde have vist tiden. Der var absolut ingen forbindelse til YOUSEE, så jeg satte mig lidt på altanen og prøvede at at fange bare eet lyn med kameraet. Det lykkedes ikke. Lige der har mit lille kamera sin begrænsning.

Kl 5 i morges blev jeg så vækket, som formentlig hele resten af Roskilde af det største tordenskrald jeg nogensinde har hørt. Rullegardinerne stod lige ud i luften og jeg fløj rundt for at redde hvad reddes kunne og lukke vinduer og døre.

Efter et par timers søvn mere er jeg kravlet ud af sengen for at konstatere

  • at samtlige radiokanaler er smidt,
  • at computeren er død,
  • at min forsikring på grund af nedskrivning og selvrisiko ikke kan bidrage til en ny pc,
  • at jeg ikke kan få adgang til min blog på writer på den bærbare jeg lige har lånt kortvatrigt
  • at jeg ikke har penge til at købe en ny pc medmindre jeg sælger bilen igen (ja det er sådan set ingen OVERRASKELSE)
  • at det stadig er tryggende varmt og det iøvrigt styrter ned
  • at jeg er lidt for træt til at synes at nogen af overnstående besværligheder på nogen som helst måde bidrager til et lyst og positivt syn på tilværelsen ..  lige idag

Denne lille fyr er krøbet i læ på min Klematis på altanen. Den får lov at sidde der lige så længe den lyster.

Om lidt må jeg nok bare tage et bad og komme ud og købe ind til aftenens picknik med ex’en, Inge og Hasse inden vi skal høre C.V. Jørgensen i Byparken.

12 meninger om “Nu er det sket…..

  1. Øvsada. Jeg føler med dig – man er da i den grad blevet afhængig af sådan en fyr. Vi fandt vores lille notebook til 1800 kr. – det er bestemt ikke optimalt, men måske er det til at bære prismæssigt?Jeg krydser fingre for at det hele flasker sig for dig. Dine kunder er da i hvert fald glade for dig 😀 Vi oplevede engang en fulderik i Venedig, som bestemt ikke kunne gå lige, men han sang operaarier som en engel, og det gav genlyd i de snævre gader… det var en oplevelse vi aldrig glemmer.

  2. Åh, sikke en redelighed, Annette – hvor er det ærgerligt med din computer! Men jeg håber, I får en herlig aften med C.V. Jørgensen i Byparken. Klem 🙂

  3. øv..høres ut som en forferdelig dag.. jeg misunner deg ikke! og håper alt ordner seg ..beste hilsner fra Bea i Hjørring

  4. Heisann!Velkommen etter…. klok av skade – trekker vi nå ut alt, ALT, av strømførende maskiner. Min datamaskin ble ødelagt for en del år sida ( et forferdelig knall en natt, og jeg var for sent ute med å trekke ut støpselet), og da fikk jeg dekket reparasjon over naturskadeparagrafen i forsikringa. Det tror jeg ikke gjelder lenger. Forsikringsselskapet ble også klok av skade!!!Men det var litt av et scenorio, blir fascinert av sånt ;:OD)

  5. @Anne…Ja følelsen er ret grum…Tænk at man på så, relativt, få år kan blive så afhængig af sådan en maskine :-))@Inge…Du er en engel. Endnu engang redder du mig :-))@VillHvile….Du har ret, Inge kender mig så godt og har endnu engang hjulpet mig :-))Aftenen bliver koselig, med eller uden regn :-))

  6. Å nei, Annette, det var for trist!!! Vi må tro at Inge har rett, og hun kjenner deg bedre – uansett er det en strålende holdning til problemet!Her rullet lyn og torden på himmelen igår, har aldri sett noe lignende. Men så bruker ikke Norge føles som en regnskog heller!Kos deg, ikveld!

Der er lukket for kommentarer.