ABC — N

Allerede torsdag og N…tænkte jeg  sent i aftes. Gav op og gik i seng..
Petunia udfordrer selv i denne sommervarme og opfordrer vores kreativitet på arbejde i denne ABC leg.
Mit N  kunne helt oplagt handle om Nikolaj, min ældste søn, men et større indlæg om ham, ville kræve en tilladelse og den har jeg ikke hentet, så derfor blot et billede af min kærlige, omsorgsfulde og Nydelige ældstesøn Nikolaj som jeg er mere fortrolig med end mange mødre er med deres sønner. Nikolaj er en figther og har bevist mere end de fleste. Nu vil han være pædagog og hygger sig til dagligt med en flok børnehavebørn og håber på at blive optaget på seminariet. Jeg er sikker på at han bliver en fantastisk god pædagog en dag.
Billede 008
N kunne også handle om Natur, som jeg ofte fotograferer. Her et billede fra Sagnlandet Lejre hvor man sagtens kan føle sig sat 2000 år tilbage for en kort stund:
Billede 026
Men for tiden betyder mit N nok mest Neddæmpet:Billede 154
for sådan har jeg det ind imellem de lange vagter på værtshuset. Der skal skrues ned for både støj og indtryk.
10-12 timer ad gangen med berusede mennesker kan godt trække tænder ud.
Så jeg skruer ned, og ruller ned og oplader batterierne. Til næste vagt.
Billede 152
Mange flere N’er kan læses her. God læselyst.

26 meninger om “ABC — N

  1. @Monnbeams….Tankefuld, niks, han spiser bare koncentreret …hihi.Billedet er taget midt i ugen med Roskilde Frestival og så kan der godt trænges lidt mor-mad :-))@Irene…Børn i børnehavealderen synes de der store drenge/unge mænd er helt vildt fantastiske. Og det er jo dobbelt dejligt når både børn og drenge har det godt med det :-))

  2. Fint innlegg! Og kjekk sønn … jeg er også så heldig å ha en :o) Han blir nok ikke pedagog, men har faktisk jobbet litt i en barnehage. Det syntes både han og barna var gøy!

  3. @Huldra…Det er kjempevigtigt at genoplade batterier, ellers gør man hverken sig selv eller sine omgivelser en tjeneste :-))@Vilt og Vakkert…Du forstyrrer ALDRIG!!!Det er jo moro at din ældstesøn også skal igang med en pæadgogisk uddannelse og efter at have taget en anden uddannelse først. Ja vi krydser fingre for at det er det rette for dem…Klem@Gro…Åhhh ja, så har du helt sikkert også brug for fred og ro efter arbejdet. Fuglesang kan anbefales :-))

  4. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min:)Jeg synes neddempet var en fantastisk N, kjenner følelsen selv da jeg er pedagog i barnehage, det er en del støy der og! Ha en fortsatt fin helg!

  5. Heisann Annette!jeg skal ikke forstyrre mye din neddempede tilstand, bare du ikke er nedstem, så går det bra.Merkelig med disse eldste sønner. Min starter på praktisk pedagogisk utdanning 15. august. Han er utdanna grafisk designer, men siden det er mer eller mindre jobbtørke på dette markedet, ble han hentet inn på sparket for å erstatte en lærer på min skole i april. Han som a l d r i skulle bli lærer, trivdes i rollen … og det satte hjulene i sving!Om ett år er det forhåpentligvis en undervisningsstilling i faget medier og kommuniksajon som venter på han!Vi krysser fingrene for eldstesønnene våre som nå er voksne menn og framtidige pedagoger ;:OD)

  6. Flott bidrag! :)Høres ut som du har en sønn som går en fin fremtid i møte. Lurt å dempe verden ute litt til tider. Den har noen ganger en merkelig måte å suge energien ut av en, og da trenger man pusterom for å kunne lade batteriene igjen. 🙂

  7. Hei ! Så flott N-bidrag og så flott en sønn !!Begge mine to jenter er pedagoger, og eg er stolt eg også !Ha en fin sommer fortsatt og ladd dine batterier !

  8. @Petunia…Ja kjekk er han, han Nikolaj :-))@Lotta…Det er moro at du synes vi er lik verandre, Nikolaj og jeg, for jeg synes han ligner sin far mest. Men du er ikke den første der har sagt dette :-))@Donald…Af samme grunde sidder jeg ofte en times tid på min altan og nyder fuglenes morgensang når jeg kommer hjem fra job. Nikoaljs mor er jo udbrændt pædagog, så jeg skulle lige vænne mig til tanken om at han vil fortsætte det spor :-))@Kamelryttersken….Det var også bare dril fra min side. Håber du forstår :-))

  9. Godt å ha mulighet for å dempe noe :)Takk for hyggelig kommentar på Karavanseraiet.no. Ja, jeg kan faktisk tenke på andre ting enn å kjøre MC, selv om det holder hardt 😉

  10. Sikken en pæn knap til lydstyrken 🙂 ja, jeg tror mine ører har bedst af at høre musik af meget dæmpet art. Måske hænger det sammen med noget nytårskoncertlarm eller andet. Men efter en laaang vagt har man slet ikke brug for at høre noget, jo – måske vandfald og fuglesang som modgift til trafikstøj og sådan lidt rumsteren rundt i huset. Håber du fandt hvile!Det er godt at Nydelige Nicolaj er blevet betaget af "børnearbejde" – jeg er sikker på at det er et godt job at være pædagog. (Hvis børnene ikke råber for meget) 😉

  11. Jag håller tummarna för din son Ni är jättelika till utseendetHärligt tolkat med stora variationer.Kramizzz mysig helg på dig //Lotta

  12. @Fruen…Mandlige pædagoger har ihvertfald nok overvejet deres behov for at yde omsorg til andre mennesker, for det er ikke lønnen der trækker dem til :-))@Henny…Du har helt ret. Hvis man spørger dem selv, er de mindst på linie med Einstein eller derover ;)@Halina…Skal du til Slagelse?? Så håber jeg du giver dig tid til at besøge Trelleborg lidt udenfor byen. Rigtig god tur :-))@MariaG…og trevlig helg til du også :-))@Madame…De er lange lige for tiden fordi der ikke er så meget at lave. Jeg vil hellere have travlt :-))@Margit…Det skal nok lykkes for ham. Han har sat et må og så når han det :-))@VillHvile…Du kan tro han ligger mors hjerte nær, ham Nikolaj :-))Vedr. mailkontoen har jeg skiftet password og håber at det hjælper :))@Ditte…Der er MASSER af sjove oplevelser og de er jo også søde, kunderne, omend de støjer en del :-))@Rimkogeren…Hahaha, jo der er en del uden forbindelse til hovedet men ellers er det en god ide med en hoveafbryder :-))@Anette…Jeg er også glad for det. Er vist nærmest født til det job, men min alder taget i betragtning er det nok meget godt at jeg først sent har fundet af det. Sønnen kommer nok ind når han skal :-))@Inge…Hahaha, du kendet mig godt !!! Dejligt :-))

  13. Sådan fru E.. flot n-indlæg.. jeg kan byde ind med et par stykker mere for dig.. NEJ nej og atter nej, Neutral, Nærværende, Nøjsom Når det gælder, Nå Nu stopper jeg.. Ha' en herlig aften og knus.

  14. Jeg er bestemt heller ikke misundelig på dine lange vagter – det lyder hårdt. Men det lyder også som om du er glad for det? Flot N-indlæg. Håber din søn kommer ind. God weekend.

  15. Herligt indlæg med fine N'er. Hårdt arbejde du har. Jeg håber der også er mange gode oplevelser – der er som regel alle slags, når man har med mennesker at gøre. Hav en god weekend, selvom du måske ikke har fri!

  16. Du er bare skjønn, Annette! Takk, takk og takk igjen, for din tid og refleksjoner! Blir veldig glad, vet du…. llllaaallaa…Likte din serie godt, og kjenner følelsen enda bedre fra da jeg selv jobbet på pub/restaurant. Fiiiin gutt du har der, Nikolaj :)Forstår han ligger ditt morshjerte nære!(Har du fått orden på din mailkonto?)Ønsker deg deilige dager!

  17. Tak for din kommentar :-)De bedste ønsker for Nikolaj. Kan du ikke installere en hovedafbryder på gæsterne???På den anden side har enkelte gæster måske allerede cuttet forbindelse til hovedet….

  18. Stilig bilde av en kjekk ung mann!Håper han en dag når målet for sine ønsker! Må være en slitsom jobb du har! Takk for trivelig hilsen! -Margit-

  19. En fin bild på din son. Jag håller tummarna för honom :)Mycket fint n-bidrag med varierande tema. Spännande bilder.Tusen tack för ditt trevliga besök. Jag blir alltid jätteglad Annette när du besöker min sida. Nästa vecka ska jag förmodligen besöka Danmark och Slagelse :)Jag tycker om ditt land, härliga människor och härlig stämning även om jag har svårt att förstå alltid :)Ha en trevlig helgMvh Halina

  20. Jeg kan godt forstå, at det er nødvendigt at skrue ned for lyden, når du har fri. Fulde folk tror selv, at det er fantastiske at høre på, men det er de sjældent.

  21. pedagoger trenger vi masse av,synes det er så flott at menn også tar slike utdannelser. Tror dette er gutter med noe dypere føleser enn de fleste 🙂

Der er lukket for kommentarer.