Solcreme ???

Jeg har helt sikkert ikke fulgt diverse foreskrifter om solbadning og risiko for både det ene og det andet idag.

Jeg har solbadet, har jeg. Og læst. Ikke mere Kristin Lavransdatter til mig, den blev altså for lang i spyttet.Billede 158

Nej, jeg har læst Odjuret af Rosslund & Hellström. Rigtig god bog. Spændende. Gribende. Letlæst (også på svensk). Hvem er offer og hvem er forbryder og er offeret også nogle gange forbryder og omvendt.

Men før læsning blev der lige, til Bumle’s store fortrydelse, kastet rundt med løse tæpper, støvsuger og ajaxvand. Så nu er her fint når husejerne vender hjem fra det skånske igen.Billede 156

Rugbrødsdej blev samlet og lagt i forme, men kræver ikke mere opmærksomhed fra min side idag.

Bumle har lidt i varmen, men har insisteret på at være der hvor jeg befandt mig. Heldigvis kryber hun lidt i ly under solsengen.Billede 157

Krukkerne har fået livreddende førstehjælp og fuglene frisk vand. Måske der så dukker en tørstig solsort op.Billede 161

Så om lige straks skal jeg ud og sidde på terassen, med et styks bog, et glas rødvin og et styks kontakthungrende kat….Nu er temperaturen ved at være kælevenlig igen, synes hun.

9 meninger om “Solcreme ???

  1. Ser ut som om dere har hygget dere, du og pus. Jeg skjønner nå etter å vært i Danmark ei uke at dansk skriftlig er enklere å forstå enn dansk muntlig;) Skal si jeg slet til tider, og danskene med å skjønne hva jeg sa, hihi. Ønsker deg en flott uke:)

  2. Det ser utrolig hyggeligt ud, Annette – og tænk at du kunne gøre rent i den hede, vi havde i går 🙂 Jeg orkede kun en cykeltur, og jeg er heller ikke god til solcreme – langt, langt fra. Ha' en rigtig god lørdag i Inges dejlige hus og have 🙂

  3. @Anne…Det er første gang i år jeg sådan har smidt mig i solen. Og det kan (heldigvis) ses på skroget :-))@Lone….Jeg eeeelsker at have farve på kroppen, selvom jeg godt ved det er usundt og faktisk har skruet meget ned for solbadningen de senere år.Bumle er i skrivende stund gået på jagt efter en sølvfisk på køkkengulvet, så hun er vågnet op igen :-))@VillHvile…Åhhh hvor er det dejligt at møde een som også finder Kristin Lavransdatter kedelig :-)) Jeg er gået igang med box21 og tror jeg er nødt til at læse ALLE bøgerne af Rosslund og Hellström :-))@Guri….Det er en skam du er så langt væk (eller er det mig der er langt væk ?), ellers ville jeg skam gerne passe både hus, hund og have for dig også :-)) Klem@Inge…Ja det gjorde jeg, men vil du tænke dig….Bumle gad ikke vende mig ;))

  4. Åh…som du koser deg og steller i hagen og med Bumle….skulle gjerne hatt deg hos meg også…Major hadde ikke lagt seg under senga men opp deg eller helt klart ved siden av:)) Ser helt herlig ut:)Kos dere videre, du og Bumle:) Vi har hatt nydelig sommervær i dag, litt for varmt til MAjor:)Klem til deg:)

  5. Burde sikkert ikke si, det jeg nå skal si, men jeg sliter seriøst med Kristin Lavransdatter… sååå miserabelt. Har lest alle bøkene til Roslund & Hellström, og den siste, "Grannen" er jævlig (unnskyld språket), men spennende og velskrevet. Gruer meg allerede til neste 🙂 Kos deg, hygg deg, Annette!

  6. Hvis jeg havde fulgt dit eksempel, ville jeg have lignet et kogt krebs……. :o)Lyder som om du og katten hygger jer, nu hvor varmen er lidt mere menneskelig.

Der er lukket for kommentarer.