Andelslandsbyen

Mit køkken er fra 1949. Ja altså kun skabene. Komfur og køleskab er løbende udskiftet og jeg har da både el-koger og mikrobølgeovn. Opvaskemaskinen er mig!!!

Køkkenet herunder er fra ca 1920-1930 fra et typisk landhus…..Billede 184 Billede 183

En anden forskel er at jeg heller ikke skal holde og fodre sådan en lille flok…..Billede 179

Grislingerne på billedet er 6 uger gamle, legesyge, frække, søde og slagteklare til jul.

9 meninger om “Andelslandsbyen

  1. @Annemarie…Det værste med den der gør-det-selv-maskine svigter!! Hvem klager man så til, haha :-))@Inge…Jeg ved det godt, men kunne ikke lige øjne en mulighed til at smugle dem med mig :-))@Ellen…Jeg er helt enig med dig. Madam Blå skal da være blåt. Men jeg tænker at man nok har følt sig vildt moderne, dengang, med orange og grønne skåle og kander :-))@Veronika…Ja frilandsgrise har vundet indpas i Danmark de senere år. Og jeg syns det er mere fair at spise et dyr som faktisk har levet, fremfor et der blot er blevet fedet op i en stald til slagtning.Tusind tak for opskrifterne :-))@Anette…Og Kenzo må gerne komme med i den landsby, blot ikke ind i husene :-))@Annette…Køkkenet er da charmerende, men min ryg ville bryde sammen hvis jeg skulle arbejde der i en uges tid :-))@Berit's fotoblog…Køkkenet er på et museum, men charmerende er det bestemt :-))@Madame…Blogtræf i Nyvang, ja det skulle jeg da have tænkt på. Det er nemlig et meget meget hyggeligt sted :-))

  2. Uhm, dejligt gensyn med andelslandsbyen Nyvang, hvor jeg var på blogtræf for et par år siden. Og køkkenet er præcis som min mormors 🙂

  3. Skøøøøønt køkken, men man har nok ikke set på det med helt samme øjne dengang. Egentlig sjovt, at de forskellige "Madam Blå" ting er gule og grønne, jeg troede kun det var i Holland at det havde dem i de farver.Jeg tænkte på, det er altså ingen sag at have dig som "Bumlepasser", når du pisker rundt med Ajax og støvsuger inden værtsfolkene vender hjemad ☺.

  4. Søte grisunger, nesten litt trist å tenke på at de en dag skal bli julemat. I Danmark så vi griser som fikk gå ute på marken og kose seg, slik luksusliv har ikke den norske grisen:) Her finner du oppskriftene mine, blandt annet boller og rundstykker:)Mon tro om det der ble riktig, viss ikke finner du dem under oppskrifter på bloggen min;)

  5. Dejlige billeder.Jeg kan godt lide hyggen ved de gamle køkkener – vi har jo selv et i Sverige med gammeldags komfur og det hele.Må dog indrømme, at jeg synes, Madam Blå skal være blåt og ikke orange 🙂 Man ser det også i skrigrødt – det er helt forkert…

  6. Hallloooo de der fade, Annette… det er sådan nogle jeg leder efter til min gamle tallerkenrække i Sverige.. En AnnettoMatik, er da en udmærket opvaskemaskine model, den er både driftsikker og stabil.. :-))

  7. fint og hyggeligt køkken,fine køkkenting over komfuret. Jeg har også sådan en opvaskemaskine model: "GØRDETSELV"…Grislingerne er søde og smager godt til jul…

Der er lukket for kommentarer.