Danfoss Univers

Familien Clausen på Als, har udover at være en familie bestående af inovative succesfulde mennesker, med blandt meget andet radiatortermostater i resumeet, også en stor interesse i at udbrede glæden og begejstringen ved naturvidenskab.

Derfor har man åbnet en forslystelsespark i Nordborg på Als, som udelukkende tager udgangspunkt i naturvidenskab. Men ALT er omgjort til leg og iøvrigt anbragt i en meget meget smuk park.

Billede 053 Billede 054

Som så mange andre forlystelser er stedet fyldt med børn, og på en supervarm dag er curlingbørn ikke lige min favorit-kop-the. Men det gik. Jeg fik vist kun trådt på et par stykker undervejs.

Billede 051

Inde i denne kollosale blå kube kan man gå indeni en glestjer, opleve et vulkanudbrud og flyve over den levende gletsjer på Island.

På ydersiden af Kuben flyder der konstant vand. Tynde tynde lag af vand, der bare strømmer hele tiden. Et magisk syn og en dejlig kølig brise på en tropevarm dag.

Billede 056

Der er et væld af naturvidenskabelige lege man kan afprøve selv. Hvor mange kg kan man f.eks lægge ovenpå en træplade der hviler på en oppustet ballon der hviler på et leje af fakirsøm ???? Altså inden ballon’en sprænger???  Jeg ved det ikke !!! Den 14-årige og jeg gik med fingrene i ørerne inden det skete, ingen af os kan nemlig fordrage det knald det giver når en ballon sprænges.

Den 14-årige gad godt stå i kø for at afprøve en rigtig gravko….Billede 058

Og så blev der ellers flyttet på håndtag og en del sand, men vi måtte efterfølgende konstatere at det tager mere end 3 minutter at blive fulduddannet gravkofører.Billede 067

6 meninger om “Danfoss Univers

  1. Jeg har hørt så meget godt om det univers… en skam man ikke 'bare lige' kører helt derned.På dine billeder ser det rigtig interessant ud, så er vi engang i nabolaget, tager vi hele universet med 😉 Ohh, curlingbørn får jeg helt sikkert også knopper af. En af 'mine' afdelingsledere fik en af slagsen ansat for et par år siden, og efter min introduktionssamtale med hende røg jeg direkte ind til lederen og spurgte, hvordan i alverden hun kunne vælge sådan et rædselsfuldt curlingbarn… hun anede ikke, hvad jeg mente, så vi fik en lille snak om det. Den pågældende var ikke ansat særlig længe – hun kunne simpelthen ikke begå sig på en ordentlig måde blandt sine kolleger – og nu er alle meget opmærksomme på curlingbarn-fænomenet. Nå… det var en længere snak om noget, der kun var en parentes i dit gode indlæg – sorry – jeg glæder mig til at læse mere om din ferie 🙂

  2. @Annemarie…Det var spændende OG varmt og FYLDT med børn :-))@Inge…Jamen så kan jeg da slet ikke forstå at du ikke har fået en allerede :-))@Madame…Det er også sjovt at se naturvidenskab gjort til leg, og i tilgift er parken meget meget smukt tilplantet :-))

  3. Det lyder som en meget spændende forlystelsespark, Annette – den må jeg se, næste gang jeg er i Jylland. Det er meget flotte billeder du har taget!Ha' en dejlig dag, klem 🙂

  4. Jubiiii en rigtig lille bob-cat.. jeg ville også ha' stået i kø :-)) OG jeg HAR fortalt Hasse mange mange gange at jeg ønsker mig sådan en lille gravemaskine.. :-))

Der er lukket for kommentarer.