Tak for hjælpen !!

Jeg fik stor hjælp med den stationære pc som nu, efter sigende, skulle holde et par år endnu.

3 flasker god Italiensk rødvin skulle derfor afleveres i formiddag med stor taknemmelighed.

Hjemturen gik over Kattinge. Bare fordi der er så smukt.Billede 036 Billede 039 Billede 040 Billede 037 Billede 046 Billede 048 Billede 049

Det er jo velkendt faktum at vi kan lære meget af at blogge. Og således også for mig idag.

Den blå blomst herover, har jeg hele livet troet hed “Klinten”, men et forsøg på at finde lidt om den det store”indernet” lærte mig at det faktisk er en cikorie.

Og den eneste kobling jeg finder mellem navnet “klinten” og en blomst, er dette digt af Viggo Stuckenberg:

Klinte

Og dog er Klinten blandt Blomst, der gror,

den, jeg vandt kærest af Somrens Flor.

De kølige Farver, hvormed den er malt,

møder mit Øje saa blegt og svalt,

møder mit Sind som det stumme Blik

fra den, hvis Lykke saa ondt forgik,

at Hjærtet tav fra den samme Stund,

og Ord blev lede den blege Mund.

Jeg elsker den Blomst for dens ringe Tro,


dens sparsomme Pral og dens kølige Ro,

der holder den rank som et vinterkoldt Sind

blandt Straa, der svimler for Vejr og Vind.

Men du skal ikke til Klinten se,

og af min Kærlighed skal du le!

6 meninger om “Tak for hjælpen !!

  1. Heisann!Vokser sikori vill i Danamrk?Jeg tror ikke den gjør det i Norge, men jeg har den i maturtebedet.Har sett den vill i Italia.Nydelig dikt.Hyggelig med godt selskap, at praten går, og en snill hund dukker opp!Ha et godt Annette ;:OD)

  2. Der er også helt utroligt smukt ved Kattinge. Var det ikke fordi, at det ligger lidt for afsides for en som mig, der ikke har kørekort, så ville jeg gerne bo der 🙂

  3. Nu har jeg også lært noget, jeg har aldrig anet hvad den fine blå blomst egentlig hed.. Om det er cikorie eller klinte.. tja.. Viggo Stuckenberg har helt sikkert skrevet om den samme blomst.Ha' en herlig dag.. 🙂

Der er lukket for kommentarer.