Race, regn, rumlemave

Havde det ikke været fordi der på mit håndled sidder en meget meget dyr VIP-billet til Historisk Race i Fælledparken, var jeg blevet hjemme i tørvejr idag.Billede 023
Der var heller ikke vildt mange mennesker derinde og samlet set ender det vel i en gigantisk underskudsforretning. Og til skal jeg vel tilføje at jeg heller ikke bidrog synderligt til omsætningen i og med at jeg jo altså havde det der dersens VIP-armbånd på håndledet og både brunch, frokost med rødvin og kaffe med kage var betalt for mig.
Det var een eller anden Michellin-restuarant der leverede maden, og efter dagens oplevelse varer det noget inden jeg sparer sammen til en middag på et sådant spisested. Både brunch og frokost var udmærket, men heller ikke mere.
Lidt spadseren rundt i mudder til anklerne blev det også til….page1
Og flere smukke og eller specielle biler var der. Kleeman’en i øverste højre hjørne satte fartrekord for 4-dørs sedan biler i 2002. På daværende tidspunkt kørte Jason Watt 338 km/t i den på mercedes’s testbane. For interesserede kan jeg fortælle at det er en mercedes der er tunet op af det danske firma Kleeman.
I nederste højre hjørne ses Prins Joakim’s historiske racer som er en Lotus Cortina fra 1965.
Den røde er en jaguar fra begyndelsen af 50’erne. Den hvid/blå er en “fidusbil” der er nyere men bygget til at ligne en gammel sag.page2
Der blev hilst på dem der skulle hilses på og jeg må konstatere at racerkørere har deres helt særegne humor:Billede 021
Og om rumlemaven er der kun at konstatere at jeg fortsat har en del at lære i fordel til min grænsesætning og de mennesker jeg af høflighedsgrunde syns jeg er nødt til at hilse på en sådan dag.
Og nu er der dømt vask af tæer, hygge med rødvin og forhåbentligt eet eller andet kvalificeret i fjernsynet.

8 meninger om “Race, regn, rumlemave

  1. @Madame…Jeg har heldigvis både regnjakke og en god paraply, men mine sandaler har aldrig før været SÅ våde :-))@Annemarie…jojo, et håndklæde gør underværker :-))@Inge…Som du nok kan regne ud var farten også sat derefter :-))@Guri…Det kunne være blevet til mange flere og meget flottere billeder. Veteranbiler er jo smukke :-))@Tina…Nej det er stadig mit canon ixus der er i spil, jeg anstrenger mig bare lidt mere :-))

  2. Hejsa Annette! Dejligt at være på besøg hos dig igen. Ærgeligt at det blev regnvejr idag med sådan et spændende arrangement!! Flotte makro billeder – har du fået nyt kamera? KNUS♥

  3. Du må være blevet helt gennemblød af det herrens vejr, vi har haft i dag! Til gengæld må det have været en gevaldig en på opleveren af se alle de biler :-)Ha' en rigtig god aften, Annette, varme klem …

Der er lukket for kommentarer.