ABC — S

Allerede er det torSdag igen og vi er nået til S i Petunia’s norSke ABC-leg.
Jeg Sidder i Skønne Skåne og har Sø og Skov lige udenfor døren, Så hvad er mere naturligt end at tage jer alle med på en tur rundt.
Jeg skulle Sådan Set bare en tur ud til TjørnarpSøen, et lille Sving til venStre og Så tilbage. Det Skulle tage en timeS tid, men hvem havde ikke taget et kort med i lommen ?kort over Karlarp
Korrekt; yourS truly!!!!
Jeg var iført gummiStøvler, for himlen Så truende ud da jeg gik kl.10.30Billede 018
Det blev varmt, men pyt, turen gav, udover maSSer af friSk luft, ogSå de billeder jeg gerne ville viSe jer.
Sten er her jo en mængde af……nogle ligger drySSet med mild hånd ud over hele landSkabet.
Andre er anvendt til Sten-diger. PraktiSk og nyttigt. Stenene kom væk fra markerne og markerede Samtidigt forSkellige Skel og grænSer.stencollage
Skov og dermed Stammer i enhver form og facon hører jo og til i landSkabet. Nogle knækket af forSkellige Stormestammer collage
Søer er Spredt ud over hele Sverige, og ogSå her i Skåne er der Større og mindre Søer alle vegne. Billederne er delS fra TjörnarpSøen og 2 mindre der ikke har navne på kortene.søcollage
Det er Sæson for Svampe og jeg gik lyStigt på jagt efter kantarel. Det lykkedeS da ogSå at finde nogle. Een her og een der, men aldrig Så mange på eet Sted at jeg ville plukke til aftenSmadensvampecollage
Når man, Som jeg, på Sådan en dag, går lidt vild….må man bare nyde turen og prøve at forevige nogle af de indtryk man møder på Sin vej. Herunder SeS Sommerfugle, en Stub, en Snegl og en Snerle..blandet natur collage
Jeg har altid godt kunnet lide bare at gå derudaf og Så undervejS finde ud af hvor jeg kom hen. Og vi kan viSt godt eneS om at Skovene på diSSE kanter ikke er Større end der altid er en vej ud igen.
Jammen, er jeg ikke bange for at fare vild ??  Nej da. I værSte fald kan man altid gå tilbage i Sit eget Spor. Men ved i hvad !!!  Jeg Syns ikke det er Sjovt/kult/moro at gå tilbage, og Så er der kun eet at gøre. Tage beStik af Solen og holde nogenlunde Samme retning Så man ikke går i ring….Billede 014
På min tur idag forSvandt Skov-vejene og Skov-Stierne fuldStændigt, men heldigviS går der Store firbenede dyr rundt i Skovene og træder vekSler Som ogSå kan følgeS af menneSker. Jeg liStede afSted på en elgvekSel og fandt da ogSå et huS, og huSe har veje der fører til og fra. Problem løSt !!!stier og veje collage
Og flere Steder er der endda Skilte. Ikke nødvendigviS til Steder jeg nogenSinde har hørt om, men eet eller Sted fører vejen altSå hen.
Det Skal ikke være nogen hemmelighed, i dette lille lukkede fora, at jeg var noget Spændt på om det var den RIGTIGE aSfalterede vej jeg endte med at nå ud til. Og det var det heldigviSskiltecollage
En lille bitte ting der gør mig lidt ked af det, er at man Selv her, ude midt i en dejlig Skov, finder Skrald/Sopp/affald……men jeg Samlede op (dog ikke dækket) og bar hjem til den grønne beholder. Nogen har viSt haft det hyggeligt der i Skoven…..skraldcollage
Hjemme igen, efter næSten 4 timer, var det godt at få tæerne ud af StøvlerneBillede 066
og kigge på det kort der aldrig kom med og finde ud HVOR jeg egentligt havde været…..kort over Karlarp min tur 190810
Den røde Streg markerer hvor jeg gik og er et meget godt ekSempel på den røde tråd i mit liv…..Ingen grund til altid at gå den Slagne vej.
Der er mange mange flere læse- og se-værdige ekSempler på S her.

33 meninger om “ABC — S

  1. Heisann!Nå, endelig, ble det tid for tur i dine fotspor. Herlige bilder og kommentarer til villmarksturen du hadde, og så mange s'er du oppdaga!Det gjelder å ha alle sansene åpne. Går gjerne tur med deg igjen ;:OD)

  2. @Vilt og vakkert…Du er altid velkommen :-))@Hobbygåsa….Du har helt ret, jeg for desværre gjort det alt for sjældent herhjemme :-))@Anette…Jeg håber du får den energi igen en dag, for det er virkeligt dejligt med en lang tur i skoven :-))@Irene…Mange gode motiver i skoven :-))@Charlotta…Hvor spændende, det må jeg straks ind og se :-))

  3. Vilken trevlig Skåne-tur. :)Själv var jag på Sjaelland i helgen, men det var efter mitt S-inlägg. Tre bilder från resan till Rungsted finns i alla fall på bloggen idag. Det var en underbar helg i Danmark.

  4. Sikke en skøn skovtur vi kom med på her. Jeg elsker også ture i skoven – men har desværre ikke energi til mange timers vandring så det overlader jeg til mand og hund indimellem. Fantastiske billeder du viser fra din lange gåtur 😉 Rigtig god weekend.

  5. Tack för titt´n hos mig:)Vilka underbara bilder du har tagit under din härliga promenad.Hoppas du hittar fler kantareller nästa gång du tänker plocka svamp…

  6. @Lotta…Tak skal du have.. Fotoros fra din side betyder meget :-)) Fødderne har det fint igen….@gunknitter….Joda, hjem skal jeg nok altid komme :-))@Donald….det er nu ret godt skudt. Jeg regnede mig selv frem til ca 7½ km…Marchkadancen er jo ikke helt den samme midt i en skov, som ude på landevejen :-))

  7. Det var en fin tur, det ser ud som om du har gået flere kilometer :-)Jeg har prøvet at gætte hvormange og havner på 6 – 10 km. (Det er jo et skud med spredehagl).

  8. VILKET INLÄGG!!!!!!!!Hur bra som helst och vilka bilder sen Du är fantastisk på att få ihop det.Ha en riktig skön helg och var rädd om fötterna Kramizzzzzzzz//Lotta

  9. @Henny…Ja det ertaknemmeligt at gå i Skoven, med Svampe om fødderne og Søer i mængder når der skal skrives S – bidrag :-))@Living next to me…disse søer er nu svenske, men pyt, smukke er de :-))@Bestemors hage….Det samme gør jeg selv :-))@Misham…Ikke helt sporty nok, men en travetur i skoven er jeg altid frisk på :-))

  10. @Annemarie…De var vildt sure, mine tæer, men ikke værre end at lidt luftningt lettede på det :-))@Jette…Ja det er ikke altid skævt at fare lidt vild :-))@Kamelryttersken…Kunne muligvis være blevet til flere men hjernekapciteten slap op :-))@Dracurella…En meget fin tur var det :-))

  11. Hej Annette, Smuk og fin S-hiStorie , og en dejlig lang SpadSeretur du har været på….håber dine tæer ikke var alt for Sure fine ekSempler og billeder…god aften til dig i det SvenSke….

  12. @Inge…Ja det blev en noget længere tur end planlagt, men skønt var det :-)) Havde jeg vidst at Præsttorpsøen er SÅ ren, havde taget en tår at drikke lige der :-))

  13. Hold da op en skøn lang tur du har været ude på… He he.. ja kort kan være nyttige at have med, men så var du nok ikke kommet helt så langt omkring :-)) Den lange sø ved vejen hedder Præstorpsøen, og skulle efter sigende være super ren, som i drikkevand.. Flot S bidrag 🙂

Der er lukket for kommentarer.