Bøger

To bøger fik jeg læst i løbet af mine dage i det lille hus i skoven.

Døde prinsesser drømmer ikke og Den mörkra ängeln !!!doede_prinsesser_droemmer_ikke_100

 

Den mørke engel 

Den første er en debutroman og den første af en planlagt trilogi. Emnet, trafficking, er både relevant og spændende. Bogen er letlæst og på sine steder er forfatteren, efter min smag, lidt for omstændig i sine beskrivelser.

Men til en eftermiddag i regnvejr er den bestemt anbefalelsesværdig og muligvis måske læser jeg også 2’eren. Det KAN jo blive mere sikkert.

Den mörkra ängeln er Jungstedt’s 6. roman om den sindige kriminalinspektør Knutas, hans danske jordmoderhustru Line, journalisten Johan, Emma, fotografen Pia og flere andre kendte personer i et galleri hvor tiden og udviklingen virkeligt foregår.

Det er, indtil nu, også den, efter min mening, bedste Jungstedt roman.  Temaet er mord på grund af forældresvigt, og som sædvanligt gør Jungstedt udredningen spændende selvom man som læser rimeligt hurtigt bliver sporet ind på gerningsmanden. I denne roman var der dog et tvist som overraskede mig små 100 sider før slutningen.

2 meninger om “Bøger

  1. @Annemarie….I denne stille nat er også om Knutas & co. Der er en bog før den du har læst. Den hedder Den du ikke ser, og den bør du også læse….Mange af historierne fremefter har sit udspring i den allerførste. Rigtig god læselyst :-))

  2. Jeg har læst "I denne stille nat" af Mari Jungstedt og glæder mig til i vinterhalvåret at få læst lidt flere bøger og gerne af hendes bøger serie om Knutas og co….

Der er lukket for kommentarer.