Mekaniker

Billede 980

Dette er et billede af en knækket udstødning. Suk.

Det larmer, skramler og dunker op i bunden af bilen. Og pludseligt vil det falde helt og aldeles af.

Det går jo ikke, så idag skal øsen køres til mekaniker. Ex’en overtager den lyseblå og efterlader sin bil til mig, så den blå øse kan komme under kærlig (og sikkert dyr) behandling og jeg kan køre i ex’ens bil til job.

Den slags sker på gamle biler. Jeg ved det godt. Ville bare gerne have været den regning foruden.

10 meninger om “Mekaniker

  1. @Madame…Ja har er god til den slags praktisk hjælp, ham ex'en :-))@Renate…Ha ha, jeg har LIGE købet bilen….Nå pyt, det løser sig nok.Du er hjertelig velkommen som fast læser…Jeg kan godt nok ikke se dig her som fast læser, men det kommer nok :-))@Annemarie…DET håber jeg også :-))@Anne…Ja det er jo een af charmerne ved at køre gammel bil. Ekstra regninger i en lind strøm, men når bar rep. er billig så går det nok :-))@Susling…Du har fuldstændigt ret, den var helt gennemtæret, og egentligt vidste jeg godt at det er en saab-svaghed.Jeg satser på en huggerdel og at min gode faste mekaniker er lynhurtig :-))@Guri…Vældigt kedeligt, men jer sikker på det går alligevel. :-))@Gunknitter…den slags ex'er bør man samle på :-))

  2. Det er en særlig lille finesse ved Saab 900i. Trust me. Formoder den har katalysator, derfor sidder udstødningsrøret ekstra langt nede og er dermed ekstra udsat. Som vi dog har muntret os med det. F.eks. dengang vi sad i en fuldt opbakket bil med to unger og skulle hjem efter sommerferien. I første omgang nåede vi ikke længere end halvt ud af hotellets indkørsel.Det eneste mekaniske jeg kunne sige på fransk var noget med:J'ai une pane. Men problemet var sådan set tydeligt nok. Det lå halvt nede på vejen. Heldigvis fik vi det repareret med noget racerbilsgummi og så lød vi som en Ferrari hele vejen hjem til DK. Nå, men pointen var ikke at plage eller drille dig, blot at gøre opmærksom på, at man skal have et ekstra øje på denne lille sarthed og så vidt muligt undgå off roadkørsel og slemme bilbump, når man er den stolte ejer af en Saab 900i. (Ser nu iøvrigt pænt tærret ud – det udstødningsrør. Du må få dig en huggerdel. De er ikke så dyre).

  3. Det er SÅ kedelige penge at skulle af med. Men det er jo rart når køretøjet virker. jeg kører også gammel bil. Den er ved at være dyr i rep. men nu er der jo lige postet en del tusind i den, så fortsætter jeg jo, for ellers er det jo næsten penge ud af vinduet. Håber det ikke bliver den store udgift for dig.

  4. Så kjipt :(Ikke gøy og ut med penger på slike ting nei….Du får gjøre som meg da vet du :)Skifte bil,selg den gamle og kjøp ny når ting går i stykker hi hi…En litt koseligere ting da :):)Jeg la meg som følger av deg :)Lykke til og håper regningen blir minimal :)Klems

Der er lukket for kommentarer.