ABC — T

 

 

 

Ugen og tiden gik og jeg gik med og nu er vi nået til T i Petunia’s morsomme abc-leg, hvor vi alle får udfordret vores kreativitet.

T skal her blandt andet stå for Tobias, min yngste søn. Mit smertensbarn, som jeg ser alt alt for lidt.Billede 857 beskåret

Om Tobias kan jeg fortælle at alle ods egentligt var imod ham, allerede inden han skulle fødes. Jeg blev opereret for blindtarmsbetændelse i 24. uge og fik efterfølgende vé’er.

Jeg bed tænderne sammen mens lægerne fyldte mig med vé-stoppende medicin og så endte han med at blive hængende hvor det var bedst at være lige til 2 dage før termin.

Han lever et lykkeligt liv sammen med sin hund og sin musik og et par gange om året lykkes det at drive ham en tur til Roskilde.

T kan også stå for træer…..Jeg eelsker jo skov !!!! Billede 026 Billede 205 Eller træstamme, som den herover der er skåret som 2 hænder der holder om et hjerte!!!

T kan også være tulipaner og selvom det er længe siden de blomstrede er der da et billede i arkiverne:Billede 092

T kan også stå for denne fine gamle trillebør, som står i Inge’s og Hasse’s have:Billede 995

På dansk siger man at tomme tønder buldrer mest. Kender i det i Norge og Sverige ??

Denne tønde er ikke tom, men gavmildt fuld af regnvand:Billede 996

Tårn begynder med T og her kommer i hurtig rækkefølge 3 meget forskellige kirketårne:Billede 028 Billede 557 Billede 590

Og nu må det være tilstrækkeligt i denne omgang. Læs, se og nyd mange flere meget mere kreative T’er her.

26 meninger om “ABC — T

  1. @Lotta…Mange tak, jeg syns det er kult at vi stadig har de samme ordsprog her i Skandinavien :-))@Anette…Takker og god weekend til dig :-))@Petunia…Ak ja, de børn de børn…de giver os både glæde og sorg :-))@Henny…Det skulle han nemlig, uanset om han bryder sig om det eller ej :-))@Vilt og vakkert…Det skulle du gøre, altså lave kunst ud af det piletræ :-))@Gunknitter…Ja det er smukt lavet, det træ :-))@Donald…I er jo også et par skarpsynede herrer, Rimkoger og du og nej jeg tager det ikke ilde op og JA jeg skal nok holde øje med kommende blogtræf :-))

  2. Kære Anette, det var nogle smukke billeder. Jeg synes at det er godt at du kan drive ham til at komme til Roskilde – en gang imellem. Bare bliv ved 🙂 Måske kan andre så håbe på at du kan finde tid til at komme til et blog-træf i efteråret – det er samme boldgade 🙂 (tag mig det ikke ilde op, men jeg ser det lidt som Rimkogeren).

  3. Her hadde du mange flotte bilder på T. Alle forskjellige på kvar sin måte. Herlig foto av din sønn, Tobias. Blei så fascinert av det bildet av trestammen av hender og hjertet.Ha ei riktig god helg!

  4. Heisann Annette!Tenk jeg hadde glemt bort ABC i går!! Sånn er det å starte på jobben- torsdag er hard:full rulle fra O8 til 15.30 med undervisning. Sovna på sofaen foran nyhetene på TV!Så nydelig sønn, så flott kunsttre (i nærheten står det en fantastisk stamme av et piletre – mitt barndoms tre som jeg så på hver dag fra frokostbordet hos mine foreldre. Jeg har mange ganger hatt lyst til å ta med øksa ned og skape en skulptur ut av de sprikende greinene som står igjen), så strålende tulipaner og en tom tømme som romler…vi har uttrykket i Norge også!… og en slittog skjønn trillebår.Håper du er kommet i form igjen ;:OD)Go' hælj

  5. Et flott og personlig T innlegg:) Jeg hadde en sterk opplevelse med min førstefødte også som kom til verden med hastekeisersnitt før termin. Men også han har vokst opp til en flott ung mann (som jeg ser alt for lite til;))Ha en fin helg!!!

  6. @Dracurella…Takker, det blev blandet landhandel igen herfra :-))@Kamelryttersken…Tænkte nok at man siger noget lignende på norsk. Der var jo engang vi delte sprog :-))@Mona…Det udskårne træ står uden for et ældrecenter, meget passende synes jeg. Og også på svensk kender man de tomme tønder :-))@Hasse…Takker så mange gange :-))@Maria G…tak og det samme til dig :-))@TorAa…jeg tror også den er forhekset, den træstamme :-))@Mia…Tak og det samme til dig :-))@Halina…Tusind tak :-))@Annemarie…Det gjorde han og det GØR han, ham Tobias :-))@Rimkoger…Noget uskrevet MÅ der være :-))

  7. Oj så många fina bidrag på T. Den urskurna trästammen är helt otrolig. "Tomma tunnor skramlar mest" heter det på svenska.

  8. Mange gode T'er AnneTTe.. hø hø.. tomme tønder der buldrer.. selv spanden er fyldt med vand.. :-)) Jeg tror det eneste der buldrer er vandet på TerasseTaget..

Der er lukket for kommentarer.